پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

افزایش سهمیه میوه نوروزی برخی استان‌ها

یکهزار و ۴۵۰ تن سیب و پرتقال برای نوروز سال جاری با هدف تنظیم قیمت بازار میوه در بین مردم استان مرکزی توزیع شد که بر اساس پیش بینی سهمیه میوه عید سال آینده نسبت یک سوم افزایش دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی گفت: سهمیه میوه برای ایام نوروز در این استان نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تعاون آنلاین، علیرضا جلالوندی افزود: یکهزار و ۴۵۰ تن سیب و پرتقال برای نوروز سال جاری با هدف تنظیم قیمت بازار میوه در بین مردم استان مرکزی توزیع شد که بر اساس پیش بینی سهمیه میوه عید سال آینده نسبت یک سوم افزایش دارد.

وی ادامه داد: قرارداد خرید و ذخیره میوه نوروزی با اتحادیه تعاونی روستایی استان منعقد شده است و در زمان تعیین شده خرید میوه توسط این تعاونی انجام و در انبارها ذخیره می شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی گفت: ۵۳ مرکز همانند عید امسال برای تسهیل در توزیع میوه شب عید سال آتی و ارایه خدمت به مردم در این استان پیش بینی شده است.

جلالوندی افزود: مقرر شده که برای جلوگیری از تضییع حق شهروندان میوه نوروز به صورت خالص در بین مردم توزیع و وزن سبد در خریدها کسر می شود.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۶۰ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۳۲ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

درج دیدگاه