پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی روستایی خبر داد؛

افزایش ۱۰درصدی مستمری بیمه اجتماعی از دی ماه

تعاون آنلاین – مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش ۱۰ درصدی مستمری مستمری‌بگیران از دی ماه جاری خبر داد.

‘سوگند سهیلی’ در توضیح این خبر گفت: مستمری تمامی بازماندگانی که سرپرست خانوارشان تا آخرین روز سال ۱۳۹۴ فوت شده باشند و بیمه‌شدگانی که بر اساس رای کمیسیون پزشکی تا همین روز از کار افتاده کلی شناخته شده باشند، بر اساس تصمیم جدید صندوق ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه مبنای این افزایش مستمری از ابتدای سال ۱۳۹۵ خواهد بود، تصریح کرد: تمام معوقات ۹ ماهه گذشته که به واسطه این افزایش نرخ مستمری باید به مستمری‌بگیران پرداخت شود، به صورت یک‌جا در جریان پرداخت دی ماه به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود.
به گزارش روابط ‌عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ‘محمدرضا رستمی’مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیشتر سطوح مختلف بیمه اختیاری روستاییان و عشایر را به شرح ذیل اعلام کرده بود:
– سطح اول ماهانه ۱۵۰ هزار ریال(۱۵ هزار تومان) و سهم دولت همواره دو برابر است که شخص پس از ۱۵ سال ماهانه سه میلیون ریال(۳۰۰ هزار تومان) دریافت می کند.
-سطح دوم فرد ماهانه ۱۷۵ هزار ریال(۱۷هزار و ۵۰۰ تومان) پرداخت می کند و بعد از ۱۵سال ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال(۳۵۰هزار تومان)دریافت می کند.
– سطح سوم فرد ماهانه ۲۰۰ هزار ریال(۲۰هزار تومان) پرداخت می کند و بعد از ۱۵سال ماهانه چهار میلیون ریال(۴۰۰هزار تومان) دریافت می کند.
-سطح چهارم فرد ماهانه ۲۲۵ هزار ریال(۲۲هزار و ۵۰۰ تومان) پرداخت می کند و بعد از ۱۵سال ماهانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال(۴۵۰هزار تومان) دریافت می کند.
-سطح پنجم فرد ماهانه ۲۵۰ هزارریال( ۲۵هزار تومان) پرداخت و بعد از ۱۵سال ماهانه پنج میلیون ریال(۵۰۰هزار تومان) دریافت می کند.
– سطح ششم فرد ماهانه ۲۷۵ هزار ریال( ۲۷هزار و ۵۰۰ تومان) پرداخت و بعد از ۱۵سال ماهانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال(۵۵۰هزار تومان) دریافت می کند.
– سطح هفتم فرد ماهانه ۳۲۵ هزار ریال(۳۲هزار و ۵۰۰ تومان ) پرداخت و بعد از ۱۵سال ماهانه شش میلیون و ۵۰۰ هزارریال (۶۵۰هزار تومان ) دریافت می کند.
-سطح هشتم ،فرد ماهانه ۳۵۰ هزار ریال(۳۵هزار تومان) پرداخت و بعد از ۱۵سال ماهانه هفت میلیون ریال(۷۰۰هزار تومان) دریافت می کند.

درج دیدگاه