چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون:

بی توجهی به تعاون اقتصاد را آسیب می‌زند

محمدی با تاکید بر اینکه باید به بخش تعاون نگاه جدی شود، گفت: بی توجهی به این امر در شبکه توزیع تعاون، اقتصاد را دچار آسیب های جدی می کند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با اشاره به اینکه از سال ۸۸ قرار بود ۳۰ درصد واگذاری ها را به تعاونی ها برون سپاری کنند، گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش تعاون آنلاین، البرز محمدی شب گذشته (شنبه ۱۵ تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره وضعیت کنونی تعاونی ها و مشکلات پیش روی آنها به بیان توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه ما بر روی کاغذ چیزی از قوانین کم نداریم، گفت: متاسفانه در عمل توجهی به این قوانین نمی شود.

خبر مهم البرز محمدی برای استان های مرزی/ مسئولیت اشتغال‌زایی ۱۱ استان مرزی با معاونت تعاون است

وی با بیان اینکه فقط امسال یک ردیف بودجه مستقل به این امر اختصاص داده اند ابراز امیدواری کرد که این امر تا سال آینده به مرحله اجرا دربیاید.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با تاکید بر اینکه باید به بخش تعاون نگاه جدی شود، تصریح کرد: بی توجهی به این امر در شبکه توزیع تعاون، اقتصاد را دچار آسیب های جدی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تعاون وجهه اجتماعی پررنگی تری در مقایسه با وجهه اقتصادی خود دارد، گفت:  تعاون بر امنیت اقتصاد تاثیر بسیاری دارد و این ویژگی آن می تواند جوامع محروم، سه دهک پایین جامعه، معلولان و زنان سرپرست خانوار را توانمندسازی کند.

محمدی در زمینه ضعف دانش در بخش تعاون نیز گفت: در دانشگاه های کشور به این امر نمی پردازند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با اشاره به اینکه دانشکده های اقتصاد اصلا موضوع تعاون را جدی نمی گیرند، گفت: وزارت علوم هم باید به این مسئله ورود کند و تنها وزیر تعاون نمی تواند از عهده این کار بر بیاید.

درج دیدگاه