جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اقتصاد مقاومتی ترجمه اقتصاد تعاونی است

تعاون آنلاین – معاون تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصادی مقاومتی که عدالت و درون زایی را دنبال می کند ترجمه اقتصاد تعاونی بوده و تمام اهداف آنرا می توان در تعاونی ها مشاهد کرد.

سید حمید کلانتری چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد عالی توسعه تعاون هرمزگان اظهار داشت: تعاونی ها و مدیران دولتی باید نگرش جدیدی نسبت به بخش تعاون داشته و همکاری های بین بخشی را افزایش دهند و نقش وازت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بین بخشی است.
وی با بیان اینکه ۹۸ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد، ادامه داد: ۵۰۰ تعاونی دانش بینان در کشور وجود دارد که ۱۵۰ تعاونی از بین آنها به ثبت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.
وی اضافه کرد: سه درصد کل تعاونی های کشور در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که اگر مورد تشویق، حمایت و راهنمایی قرار گیرند می توانند درآمد خوبی برای هرمزگان و ایران اسلامی ایجاد کنند.
وی ادامه داد: وجود ظرفیت دریا در هرمزگان می تواند به عنوان ظرفیت مناسبی جهت پرداختن به انواع فعالیت های اقتصادی تعاونی ها باشد.
معاون وزیر تعاون بیان کرد: بیشتر صید هرمزگان توسط بخش تعاون صورت می گیرد که این بخش می تواند تا سه هزار میلیارد تومان بازدهی اقتصادی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، کلانتری افزود: تعاونی های مرزنشینان هرمزگان می توانند با بهره گیری از این ظرفیت فرصت های شغلی و اقتصادی فراوانی برای اعضاء خود ایجاد کنند.
وی ابراز داشت: تعاونی ها با جمع آوری سرمایه های خرد مردم مناطق محروم دست به اجرای برنامه های بزرگ و کوچک اقتصادی زده و برای اعضاء خود درآمد ایجاد می کنند.
معاون وزیر تعاونی اشاره کرد: بخشی از مشکل هایی که در خصوص فعالیت تعاونی های مرزنشینان گفته شد در استان قابل حل است و بخش دیگری باید در مرکز حل شود.

درج دیدگاه