پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

البرزمحمدی پاسخ داد: هزینه ایجاد هر فرصت شغلی در طرح روستا- تعاون چقدر است؟

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه ایجاد شغل در قالب طرح روستا تعاون اعلام شد .

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه ایجاد شغل در قالب طرح روستا تعاون اعلام شد .

البرزمحمدی، با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: طرح روستا – تعاون طرحی بسیار کاراست و با حساسیت فراوان ایجاد شغل در روستاها و کانون های مولد اقتصادی در حال پیگیری است .

وی با اشاره به اینکه بحران اساسی اقتصاد ایران در حال حاضر بیکاری است، گفت: از تمامی ظرفیت ها برای ایجاد شغل باید بهره گرفت و بخش تعاون اتفاقا ظرفیت بالایی برای ایجاد شغل با کمترین هزینه را داراست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هزینه ایجاد شغل از سوی تعاونی‌ها در روستاها در هر استان متفاوت از استان دیگر است، گفت: باید توجه داشت در برخی از روستاها تعاونی های بومگردی ایجاد شده است و در برخی استان ها تعاونی ها در بخش های دیگر نظیر کشاورزی، صنایع تبدیلی ، صنایع دستی و … فعالیت می کنند و طبیعی است هزینه ایجاد شغل در این استان با استان دیگر تفاوت داشته باشد .

وی گفت: در نهایت اما بررسی ها نشان می دهد ایجاد هر فرصت شغلی در قالب طرح روستا- تعاون در حدود ۶۸ میلیون تومان هزینه داشته است.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: این رقم در استانی مانند سمنان به ۱۴ میلیون تومان، در سیستان و بلوچستان به ۱۳ میلیون تومان و در خراسان جنوبی و یزد به حدود ۴۵ میلیون و ۴۶ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولین ما در حال حاضر ، موضوع اشتغال است چرا که نرخ بالای بیکاری مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی گفت: هزینه ایجاد شغل با تکیه بر توانایی بخش تعاون بسیار کمتر از سایر وجوه است. در ضمن میزان اشتغالزایی تعاونی ها در قالب طرح روستا- تعاون نیز قابل دفاع است چرا که براوردهای ما نشان از آن دارد که از ابتدای اجرای این طرح تا کنون میانگین اشتغال به ازای هر شرکت تعاونی تا کنون در حدود ۱۲ نفر است.

محمدی اضافه کرد: اغلب این تعاونی ها اتفاقا تعاونی های تولیدی هستند و برآوردها نشان می دهد اشتغال این تعاونی ها تیز پایدار خواهد بود. نکته ای که مورد توجه ما قرار دارد این است که امیدواریم روند اعطای تسهیلات به طرح هایی که از سوی ما به بانک ها معرفی شده اند کمی سرعت گیرد چرا که در شرایط کنونی برخی تعاونگران همچنان پشت درهای بانک مانده اند و منتظر دریافت تسهیلات هستند.

 

درج دیدگاه