پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

البرز محمدی در گفتگو با تعاون آنلاین: شهرک پوشاک به زودی رونمایی می شود

اولویت اصلی در حوزه تشکیل تعاونی‌ها،تمرکز بر تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان است. در این راستا دو بخشنامه جداگانه به امضای آقای کلانتری به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

شهرک پوشاک مقابل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) به زودی راه اندازی می شود.
البرز محمدی، مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: تعاونی تامین نیاز شهرک پوشاک ایران تشکیل شده است و به زودی اتفاقی بزرگ در این حوزه به وقوع خواهد پیوست .
وی در توضیح این مطلب افزود: در این شهرک تمام برندهایی که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم حضور دارند و پای کار هستند. ما این کار را به اتفاق شهرک‌های صنعتی دنبال می‌کنیم. این اقدام در قالب یک تفاهم‌نامه ۵ گانه بین ما و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، بانک توسعه تعاون،صندوق ضمانت تعاون و صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک است. در این راستا جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم.هیات موسس تعاونی نیز انتخاب شدند و کارهای خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: همان طور که اشاره کردم این شهرک پوشاک روبروی فرودگاه امام راه‌اندازی می‌شود.تیپ ساختمان ها مشخص شده است و فاز اول این کار قرار است توسطشهرک‌های صنعتی با در اختیارگذاری زمین و گرفتن مهندس مشاور پیش رفته و انشاءالله با رونمایی کار متوجه عظمت آن خواهید شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: در این زمینه نهاد حاکمیتی برای مدیریت شهرک، “تعاونی” است و دولت و نهاد مالی یعنی بانک توسعه تعاون به عنوان پشتیبان و تسهیل‌گر در این کار حضور دارند. امیدواریم که بتوانیم کار بزرگی را در این حوزه انجام دهیم.

تشکیل ۵۰ تعاونی تامین نیاز
وی با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی های تامین نیاز اضافه کرد: در این حوزه نسبت به سالیان گذشته موفق‌تر عمل کردیم.در این راستاً ۵۰ تعاونی بزرگ تشکیل شده است. این‌ها تعاونی‌های تامین نیاز هستند. وقتی من از این تعاونی‌ها صحبت می‌کنم بدان معنی است که در این حوزه با تعاونی هفت نفره به شکل متعارف تعاونی روبرو نیستیم. شما گردوکاران یک منطقه مانند تویسرکان را در نظر بگیرید. اگر بخواهید گردوکاران را جمع کنید، می‌بینید که باید با یک جمع پانصد نفره یا بیشتر حتی طرف شویم. موضوع این است که تعاونی‌ها در این قالب به شدت بزرگ هستند.
وی تعاونی های تامین نیاز را از موفق ترین رسته های تعاونی در جهان عنوان کرد و گفت: اقدامات ما در این حوزه تنها به راه اندازی تعاونی تامین نیاز پوشاک ختم نمی شود و برنامه ای شبیه به این را در حوزه کفش نیز در دستور کار داریم و پیگیری می کنیم .
او ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: همان طور که گفتم موضوع تشکیل تعاونی مساله اول در این عرصه است.

۶۳ درصد تعاونی ها تولیدی است

به گفته وی سهم تعاونی‌های تولیدی از کل تعاونی ها نزدیک به۶۳ درصد است و این نکته در آمار یازده ماهه تشکیل تعاونی‌ها به چشم می‌خورد.
البرز محمدی تاکید کرد: اولویت اصلی در حوزه تشکیل تعاونی‌ها،تمرکز بر تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان است. در این راستا دو بخشنامه جداگانه به امضای آقای کلانتری به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. این ابلاغیه‌ها بر اساس طرح آمایش سرزمینی تدوین شده است.در این راستا مزیت‌سنجی لازم صورت گرفته است و بر اساس مزیت هر استان یا منطقه روشن کرده‌ایم تشکیل کدام تعاونی در کدام منطقه ضرورت است.

درج دیدگاه