جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی تشریح شد

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد . به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امامدادی  در گفت و گو با شبکه خبر، شناسایی بازار را یکی از مهم ترین اقدامات لازم  پیش از راه اندازی مشاغل خانگی دانست . مشاغل […]

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد .

به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امامدادی  در گفت و گو با شبکه خبر، شناسایی بازار را یکی از مهم ترین اقدامات لازم  پیش از راه اندازی مشاغل خانگی دانست .

مشاغل خرد و خانگی یکی از مهمترین اولویت های دولت در شرایط پیش روست . بررسی ها نشان می دهد حتی در کشورهای پیشرفته ینز بخش مهمی از اشتغال در بخش خرد ایجاد می شود . اشتغال خرد به لحاظ کم تر بودن هزینه اشتغالزایی از یک سو و همچنین فراگیر بودن آن از سوی دیگر با توجه ویژه دولت ها روبرو می شود .

بر این اساس بسیاری از کارشناسان مهتقدند رد شرایطی که نرخ بیکاری در ایران دور قمی است، توسعه مشاغل خرد و خانگی می تواند زمینه را برای سبک تر شدن بار اقتصاد ایران فراهم آورد .

در شرایطی که اشتغالزایی اولویت اصلی دولت دوازدهم در سال پیش رو اعلام شده است ، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی تأکید کرد : آغاز یک فعالیت اقتصادی ، نیازمند شناسایی دقیق بازار از سوی فرد متقاضی است و متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی در صورت شناسایی دقیق بازار می‌توانند با آورده‌ کمتری کار را شروع کنند و برای توسعه شغل خود ، در صورت لزوم تسهیلات دریافت کنند. بخش قابل توجهی از ضرر و زیان فعالین مشاغل خانگی، به عدم شناخت کافی از بازار برمی گردد .

به گفته وی متقاضیان باید  دانش و مهارت کافی را  در حوزه مربوطه داشته باشند  و چنانچه دانش کافی ندارد، پیش از راه‌اندازی فعالیت مربوطه به دنبال کسب مهارت باشند؛ بنابراین دانش و مهارت مقدمه راه‌اندازی کسب و کار است. متقاضیان قبل از ثبت نام باید آموزش های اولیه و گواهی مهارت در رشته مورد نظر را داشته باشند.

این مقام مسئول گفت : در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی به دنبال توانمندسازی متقاضیان و فعالین مشاغل خانگی  هستیم و در این راستا اقداماتی نظیر راهنمایی ، هدایت ، مشاوره‌ و استعدادیابی برای متقاضیان انجام شده و در صورت نیاز، آموزش‌های تکمیلی لازم به این افراد ارائه خواهد شد و جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر ، این وظیفه را بر عهده دارد.

درج دیدگاه