جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

امسال چقدر شغل در قزوین ایجاد می‌شود؟

سقف تسهیلات پیش بینی شده فقط ۱۵۰ میلیون تومان است که نمی تواند منجر به کار اجرایی شود و ما تقاضای افزایش سقف وام به ۲۵۰ میلیون تومان برای هر گلخانه کرده ایم که امیدواریم موافقت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال جاری تعهد استان ایجاد ۱۸ هزار شغل جدید است که توسط دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.
به گزارش تعاون‌آنلاین ، مسعود بابایی در ششمین جلسه کارگروه اشتغال با حضور حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حبیبی معاون اقتصادی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: میزان مشارکت اقتصادی کشور ۳۹.۷ درصد و در استان قزوین ۳۹.۸ درصد است و نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۱ درصد و در استان ۱۰.۸ درصد ثبت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: تعهدات اشتغال استان در سال جاری نیز ۱۸ هزار و ۱۲ نفر است که مقرر شده جهاد کشاورزی تعداد ۴ هزار شغل، میراث فرهنگی ۹۰۰ شغل، صندوق کارآفرین امید ۴۹۰ مورد، شرکت گاز ۳۰ نفر، شرکت برق ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کند.
وی اضافه کرد: همچنین اداره صنعت ۸۰۷۰ شغل، ارشاد اسلامی ۴۰ شغل، بهزیستی ۲۰۰ مورد، آب روستایی ۲۸ نفر، آب منطقه ای ۲۴ مورد، فنآوری اطلاعات ۱۷۰ نفر و دارایی ۱۰ شغل ایجاد می کند.
بابایی گفت: در بخش اشتغال روستایی تاکنون ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۴۲ طرح پرداخت شده و زمینه اشتغال ۱۱۶۹ شغل در مناطق محروم ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در اشتغال فراگیر هم بالغ بر ۹۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۲۹ طرح پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: در این بخش تواسنته ایم برای ۳۱۸ نفر شغل ایجاد کنیم.
بابایی تصریح کرد: در استان قزوین به دلیل ظرفیت بسیار خوبی که در بخش کشاورزی داریم توسعه گلخانه ها در دستور قرار گرفته و شش واحد گلخانه ای با ظرفیت بالا وجود دارد که صاحبان آنها متقاضی ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات هستند اما اعتبارات استانی جوابگو نیست.
وی گفت: سقف تسهیلات پیش بینی شده فقط ۱۵۰ میلیون تومان است که نمی تواند منجر به کار اجرایی شود و ما تقاضای افزایش سقف وام به ۲۵۰ میلیون تومان برای هر گلخانه کرده ایم که امیدواریم موافقت شود.
در ادامه حسین تیموری مدیر صندوق کارآفرین امید استان گفت: اعتبارات تخصیص یافته به صندوق ۱۵ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان بود که ۲۵ فقره به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی شده است.

درج دیدگاه