شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

امسال چه تعداد فرصت شغلی در استان قزوین ایجاد شد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷۷۴ فرصت شغلی جدید بدون احتساب بخش مسکن در استان قزوین ایجاد شده است. مسعود بابایی در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین به ریاست منوچهر حبیبی معاون اقتصادی در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: همکاری دستگاه های اجرایی استان برای […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷۷۴ فرصت شغلی جدید بدون احتساب بخش مسکن در استان قزوین ایجاد شده است.

مسعود بابایی در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین به ریاست منوچهر حبیبی معاون اقتصادی در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: همکاری دستگاه های اجرایی استان برای ایجاد اشتغال بسیار مطلوب بوده و بخش کشاورزی با تعهد ۳۸۶۲ شغل توانسته ۱۸۳۰ شغل ایجاد کند که ۴۸ درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی از ۸۰۰ شغل تعهد شده توانسته ۶۱۶ شغل را ایجاد کند و صندوق کارآفرینی امید از ۹۰۰ تعهد شغلی به ۴۳۳ شغل عمل کرده و شرکت گاز تمامی تعهد ۵۰ نفری را انجام داده است.

وی گفت: راهداری و پایانه ها از ۳۳۷ شغل تعهد شده توانست ۲۲۷ شغل و کمیته امداد از ۳ هزار شغل تعهد کرده تعداد ۲۲۵۵ مورد را عملیاتی کرده است.

این مقام مسئول افزود: دانشگاه علوم پزشکی از ۴۰۰ شغل تعهد شده توانسته ۴۵۲ شغل را ایجاد  و صنعت از ۳۶۱۲ شغل تعهدی به ۱۱۰ مورد عمل کرده و شرکت توزیع نیروی برق از ۲۲ فرصت شغلی تعهد شده به ۹ مورد عمل کرده است.

بابایی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد از ۳۸ فرصت شغلی به ۵۵ مورد، بهزیستی از ۴۳ مورد به ۲۱ مورد و آب و فاضلاب از ۲۷ مورد به ۱۵ مورد و آب منطقه ای از ۲۴ مورد به ۳۷ فرصت شغلی پاسخ داده است.

وی همچنین در آیین بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار که با حضور جمعی از نمایندگان جامعه کارگری استان قزوین در الوند برگزار شد، افزود: نوسازی صنایع و اصلاح ساختارهای فنی نیز از عوامل مهمی هستند که در کنار سایر عوامل می توانند همراه با اصلاح قانون کار در حل مشکلات جامعه کارگری مفید واقع شوند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی امکان پذیر نیست، گفت: دولت با وجود محدودیت های پیش رو تلاش های زیادی را در راستای توجه به این مهم انجام داده است.

این مسئول همچنین گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارگران از جمله این موارد بوده است که البته کافی نیست و باید در این حوزه گام های بیشتری برداشت.

بابایی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۱۳ میلیون جمعیت ساکن در نقاط حاشیه ای شهرها و سکونتگاه های غیررسمی را از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: این خدمات در راستای توجه به قشر ضعیف جامعه و با هدف ارتقای خدمات رفاهی به مردم صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در اینده نه چندان دور، این دستگاه بتواند خدمات خود به جمعیت تحت پوشش را ارتقا ببخشد و مشکلی به لحاظ پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته باشد.

وی نگرانی و اظهارنظر در مورد آینده صندوق تامین اجتماعی را حق کارگران و بازنشسته ها دانست و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مسئولان کشور، مشکلات این دستگاه برطرف شود.

قانون کار یکی از مهم ترین قوانین کشور پس از قانون اساسی به شمار می رود که در۲۹ آبان ۱۳۶۹ برای تعیین،تامین، تضمین حقوق و حدود اختیارات و وظایف و تکالیف نیروی کار تصویب شده است.

درج دیدگاه