پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

امضای تفاهم نامه طرح تکاپو با حضور وزیران کار و ارتباطات در یزد

تعاون آنلاین – تفاهم نامه طرح تکاپو( توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) عصر جمعه در مراسمی با حضور وزیران تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه و ایجاد اشتغال در استان یزد به امضاء رسید.

این تفاهم نامه با حضور فعالان توانمند حوزه آی سی تی ( فناوری اطلاعات و ارتباطات )‌کشور و با هدف هم اندیشی سرمایه گذاری و تولید۶هزار و ۶۰۰شغل در استان یزد منعقد گردیده است.
در این طرح ۲۶ تفاهم نامه در قالب ۷۰ پروژه در چهار محور گردشگری و صنایع دستی ، سلامت ، توسعه زیر ساخت ها و شهر هوشمند در استان یزد به امضا رسیده است .
تفاهم نامه های یاد شده هر کدام جداگانه میان وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعتی ملل متحد و استانداری یزد امضا شد.
برای اجرای طرح تکاپو در قالب تفاهم نامه های تعریف شده ۲۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده که از قبل آن برای ۶ هزار و ۶۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.
این تفاهم نامه هر کدام در ۲ نسخه و به مدت دو سال تنظیم شده است که در صورت موافقت طرفین تمدید خواهد شد.
طرح تکاپو از سال گذشته در هشت استان کشور به صورت پایلوت آغاز شد و دولت در این طرح به دنبال شناسایی مزیت های استان ها ، شهرستان‌ها و روستاها و چگونگی ترکیب درستی از نیروی کار است.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عصر جمعه وارد استان یزد شدند.
به گزارش ایرنا، شرکت در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و انعقاد تفاهم نامه طرح تکاپو از برنامه های سفر یکروزه این دو وزیر است.
در این سفر معاونان دو وزارتخانه و همچنین مدیران شرکت های خصوصی توانمند و فعال در حوزه کسب و کارهای دیجیتال واعظی و ربیعی را همراهی می کنند.

درج دیدگاه