جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

«امید» به «پارک قهرمانان» رسید

تعاون آنلاین – «امید» یک موسسه سرمایه گذاری، واسط توسعه اجتماعی و مرکز سیاست گذاری است و بیش از ۲۰ سال است که خدمات مالی را برای پروژه های اجتماع محور انجام می دهد. این تعاونی از یک برنامه کوچک از یک کلیسا شروع به کار کرد و به یکی از بهترین تعاونی های اعتباری […]

تعاون آنلاین – «امید» یک موسسه سرمایه گذاری، واسط توسعه اجتماعی و مرکز سیاست گذاری است و بیش از ۲۰ سال است که خدمات مالی را برای پروژه های اجتماع محور انجام می دهد. این تعاونی از یک برنامه کوچک از یک کلیسا شروع به کار کرد و به یکی از بهترین تعاونی های اعتباری آمریکا بدل شد. از سال ۱۹۹۴ تعاونی اعتباری «امید» بیش از ۱.۶ میلیارد دلار تسهیلات اعطا کرده و بیش از ۹۰ هزار نفر از پروژه های انجام گرفته توسط تسهیلات این تعاونی منتفع شده اند. این تعاونی ۱۵۰ کارمند و ۲۵ هزار عضو دارد

یکی از پروژه هایی که این تعاونی در ساخت آن مشارکت داشته است ، پروژه «پارک قهرمانان» است. در سال ۱۹۳۸ تشکیلات مسکن «ممفیس» یک سازمان عمومی مسکن به نام «خانه های دیکسی» تاسیس کردند. از آنجا که بیشتر ساکنان آن سیاهپوستان بودند منطقه به نام پارک قهرمانان مشهور شده بود. ساکنان آنجا اکثرا از معروف ترین ساکنین شهر از جمله مامور عالی رتبه دولتی جی، دبلیو، گیبسون، آلفرد رود موزیسین و اولین ویراستار آفریقایی آمریکایی واشنگتن پوست به نام دوروتی باتلر گیلیام بودند. اما در طول زمان اوضاع منطقه رو به وخامت گذاشت، جرم و جنایت رو به افزایش گذاشت و محله دیگر شور و نشاط سابق را نداشت.

در سال ۲۰۰۷ خانه های دیکسی تخریب شد و به جای آن پارک قهرمانان ساخته شد که کاملا چشم انداز محله و آینده ساکنین را تغییر داد. پارک قهرمانان توسط دو سازمان طراحی شهری به نامهای «مک کورمک» و «بارون سالازار» طراحی شد . تعاونی اعتباری «امید» تسهیلات ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری برای ساخت این پروژه تامین کرد. تعاونی «امید» به پروژه پارک قهرمانان به چشم فرصتی برای زنده کردن و جان بخشیدن دوباره به محله و همچنین ساخت مسکن با قیمت مناسب در قلب شهر نگاه کرد.

محله «پارک قهرمانان» در فاصله کمی از مرکز شهر ممفیس قرار گرفته و دارای ۱۵۸ خانه به سبک باغی است. علاوه بر این حدود ۴۲۰۰ متر مربع فضای عمومی در اختیار ساکنین قرار دارد. یکی از مهمترین ساکنان این محله کلینیک لا بونهر است که خدمات پزشکی را در اختیار مردم محله قرار می دهد. یکی از نقاط قوت محله «پارک قهرمانان» این است که از تمام اقشار جامعه با درآمدهای متفاوت در آن زندگی می کند و هزینه اجاره بر اساس درآمد ساکنین تعیین می شود.

«پارک قهرمانان» زندگی دوباره ای به محله بخشیده است. جیمی بیتس یکی از ساکنان می گوید: «این محله ۱۰۰ درصد تغییر کرده و پیشرفت کرده است. ما خانه عاله، همسایه های خوب و محیطی زیبا داریم. من و همسرم اینجا را بسیار دوست داریم.» تونی پارسونز یکی دیگر از ساکنان نیز می گوید: «این تغییرات باعث بالا رفتن امنیت و آرامش در محله شده است.»

ساکنان قدیمی این محله تغییرات زیادی را در طی سالهای گذشته به چشم دیده اند و امروز بیشتر از هر زمان دیگری به محله و خانه خود افتخار می کنند.

legendspark-communityandretailcenter-1024x763

درج دیدگاه