پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

انتقاد بهرامی از روند تخصیص اعتبار اشتغال روستایی در حوزه صنایع دستی

بیکاری چهار میلیون نفر
فرش دستباف

بهرامی گفت:  برنامه تخصیص تسهیلات برای ایجاد شغل پایدار در حوزه فرش در روستاها و … هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

برنامه تخصیص تسهیلات برای ایجاد شغل پایدار در حوزه فرش در روستاها و … هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

بهرامی تشریح کرد: مهمترین مشکل تعاونی‌های فرش دستباف چیست؟

عبدالله بهرامی،  مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف ایران با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: هر چند مقرر بود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه برای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در حوزه  فرش و صنایع قرار بود اختصاص یابد در عمل تنها ۱۰ درصد تاکنون اختصاص یافته و در نتیجه اهداف از پیش تعیین شده در این حوزه محقق نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اقداماتی برای اجرایی شدن این مصوبه در دستور کار قرار دارد، یا خیر گفت: ما تلاش فراوانی در این حوزه داریم و جلساتی در اتاق تعاون با حضور نمایندگان بانک توسعه تعاون و صنایع دستی و گردشگری برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش می تواند جایگزین مناسبی برای نفت در ایران باشد، گفت: فرش ایران ، با همین برند یعنی فرش ایران در تمام جهان شناخته شده است و مشتری دارد . طبیعی است تولید فرش از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است ، در عین اینکه می توان بر اساس ذائقه روز مشتریان دست به نوآوری در این حوزه زد .

وی با تاکید بر اینکه فعالان این حوزه ینز برای جذب اعتبارات باید دست به کار شوند و تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: سهم ایران از بازار فرش جهان باید افزایش یابد و در عین حال این پتانسیل در صنعت فرش ایران وجود دارد و تعاونی ها می توانند نقشی اساسی در این رعصه ایجاد نمایند.

وی فرش را میراث معنوی ایرانیان دانست و گفت:ذ با هدف توسعه صادرات فرش باید تولید فرش های دستباف نفیس در دستور کار قرار گیرد و اتفاقا اروپایی ها، کشورهای عربی و … همچنان مشتاق خریداری فرش از ایران هستند .

وی گفت: حالا که قرار است از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم باید پتانسیل ها و توانایی های واقعی این اقتصاد را شناسایی کنیم و اتفاقا تولید فرش و صنایع دستی از جمله پتانسیل های اساسی این کشور است که بازار تضمین شده و مشتریان فراوانی را داراست.

درج دیدگاه