سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

انتقاد کلانتری از روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

ایلام رتبه ۲۱ و ۲۲ کشور را از نظر پرداخت تسهیلات توسط بانک ها در اعتبارات تخصیص کسب کرده است. همچنین استان ایلام در زمینه تسهیلات مصوب دستگاه های اجرایی رتبه نزدیک به آخر را در میان استان های کشور دارد و در زمینه تسهیلات مصوب بانک ها نیز با ۴۲۰ میلیارد ریال همین وضعیت را دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان ایلام انتقاد کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، حمید کلانتری امروز سه شنبه در دیدار با مدیران بانک های عامل پرداخت این تسهیلات در استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام در زمینه تسهیلات مصوب دستگاه های اجرایی رتبه نزدیک به آخر را در میان استان های کشور دارد و تنها ۳۳ درصد آنرا جذب کرده است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که ۴ استان مرزی شامل آذربایجان غربی، کردستان ، هرمزگان و بوشهر رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص داده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ایلام رتبه ۲۱ و ۲۲ کشور را از نظر پرداخت تسهیلات توسط بانک ها در اعتبارات تخصیص کسب کرده است. همچنین استان ایلام در زمینه تسهیلات مصوب دستگاه های اجرایی رتبه نزدیک به آخر را در میان استان های کشور دارد و در زمینه تسهیلات مصوب بانک ها نیز با ۴۲۰ میلیارد ریال همین وضعیت را دارد.

مدیران بانک های استان موانع پرداخت تسهیلات را  رفع کنند

وی ابراز داشت: در حوزه تعاونی ها نیز تنها ۱۸۰ میلیارد ریال طرح مصوب شده که از این میزان هم تنها ۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که رقم بالایی نیست.

معاون وزیر تعاون  کار  و رفاه اجتماعی گفت: مدیران بانک های استان باید مشکلات و موانع پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را شناسایی و رفع کنند.

کلانتری اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در کشور از نظر پرداخت تسهیلات روستایی رتبه اول دارد ولی در استان ایلام با فاصله زیادی دوم است و بانک کشاورزی نیز با توجه به اعتبارات مناسبی که در نظر گرفته شده است عملکرد خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه اضافه کرد: تمامی استان ها برای جذب این اعتبارات تنها تا ۱۵ شهریورماه امسال فرصت دارند در غیر اینصورت به استان های فعال دیگر اختصاص می یابد.

درج دیدگاه