سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

انتقال ۱۰۰ درصد سهام شرکت خدمات حمایتی به سازمان تعاون روستایی

معاون وزیر جهادکشاورزی از انتقال ۱۰۰ درصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به سازمان مرکزی تعاون روستایی تا ۲۰ روز دیگر خبر داد.

معاون وزیر جهادکشاورزی از انتقال ۱۰۰ درصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به سازمان مرکزی تعاون روستایی تا ۲۰ روز دیگر خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، حسین شیرزاد با اعلام این خبر افزود: واگذاری سهام با دستور مستقیم وزیر جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از دستور وزیر جهاد کشاورزی با سازمان خصوصی سازی وارد مذاکره شده‌ایم و درحال گذراندن مراحل نهایی واگذاری هستیم.

شیرزاد با بیان اینکه اتحادیه‌ها و تشکل‌های استانی ما پیش پرداخت خرید سهام شرکت خدمات حمایتی را فراهم کرده‌اند، افزود: قراردادهای اولیه مهیا شده و اکنون منتظر تائید نهایی سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی هستیم.

به گفته شیرزاد؛ پس از واگذاری سهام به سازمان تعاون روستایی اقدامات و وظایفی جدیدی بنا بر ضرورت تعریف خواهد شد.

وی ایجاد زنجیره تحول در نظام تولید و توزیع تعاونی‌های روستایی را از جمله این اقدامات بر شمرد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه پس از واگذاری، خرید سهام پتروشمی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: با خرید سهام پتروشیمی‌ها تولید و توزیع کود روند بهتری پیدا می‌کند و مشکلات کشاورزان در این زمینه به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به این پرسش که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی منحل خواهد شد، گفت: واگذاری ۱۰۰ درصدی سهام به معنی انحلال شرکت خدمات حمایتی نیست، این شرکت پس از دوره انتقال با کارکرد و خدمات جدید اما با گستردگی بیشتر به خدمات رسانی خود به بخش کشاورزی ادامه می‌دهد.

شیرزاد اضافه کرد: در تعریف جدید وظایف، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از شبکه تعاونی‌های روستایی کمک خواهد گرفت.

درج دیدگاه