جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

به گزارش اداره کل تعاون استان خراسان جنوبی:

انعقاد تفاهم نامه شش‌جانبه توسعه روستایی

تفاهمنامه شش‌جانبه با موضوع توسعه روستایی میان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، آموزش فنی و حرفه‌ای، تعاون روستایی و بسیج سازندگی استان در حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی مطرح و تبیین شد.

بر اساس این طرح، زنجیره‌های اقتصادی مزیت‌دار در دهستان‌های منتخب خراسان جنوبی شناسایی شده و با هدف افزایش توانمندی مردمی (نهادی و انسانی) درون منطقه و روستاها، در دست‌یابی به تراز مناسب و مطلوب اقتصادی، متناسب با اصول اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌گردد. لازم به ذکر است این طرح به منظور پیشبرد اقتصاد مقاومتی در سطح محلی و روستایی، با تأکید بر تولید و اشتغال، و با رویکرد جهادی- مردمی، طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی، در این جلسه بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که همواره در دستور کار دولت و نظام بوده موضوع اشتغال و رفع معضل بیکاری است که تاکنون در این زمینه اقدامات بسیار مناسبی از سوی دولت یازدهم انجام شده است.

بی بی عصمت سرفرازی، به بسته‌های حمایتی که دولت در زمینه مشوق‌های اشتغال در نظر گرفته اشاره کرد و اظهار کرد: مدیران تلاش کنند تا سهم استان را از این بسته‌ها دریافت نمایند.

وی افزود: با طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی که دولت در زمینه اشتغال ارائه کرده است، وظیفه مسئولین در بخش‌های مختلف سنگین‌تر از قبل شده و باید جدی‌تر از گذشته به آن پرداخته شود.

وی به طرح تکاپو به عنوان یکی از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: در این طرح علاوه بر توجه به تولیدکنندگان، موضوع بازار فروش محصولات نیز به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی، به طرح کارورزی دانش‌آموختگان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های دولت در زمینه اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: طرح کارورزی در محیط واقعی کار در راستای ارتقای مهارت‌آموزی کارآموزان از دیگر مواردی است که از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته و وارد فاز اجرایی شده است.

سرفرازی، اشتغال روستایی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با ابلاغی که از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری صورت گرفته است، تفاهمنامه‌ای نیز بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در استان به انجام خواهد رسید و شاهد اقدامات خوبی نیز در این زمینه خواهیم بود.

وی به اعتماد مردم به دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: اعتماد مردم به دولت به عنوان یک سرمایه مهم اجتماعی باید مورد توجه قرار گرفته و مدیران با کار و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه باید این اعتماد را پاسخ گویند.

وی به سهمیه در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: دبیرخانه این کارگروه باید با رصد اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه ، نقاط قوت و ضعف‌های موجود را شناسایی کرده و در پایان سال نیز گزارشی از اقدامات دستگاه‌ها در این رابطه ارائه نمایند تا بتوان به اهداف مشخص‌شده در این زمینه دست یافت.

وی استفاده بهینه از امکانات و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در زمینه ایجاد اشغال را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: با تفاهمنامه‌ای که در این رابطه به امضاء خواهد رسید، امید است از امکانات و اعتبارات موجود بتوان به نحو مطلوب و بهینه در راستای ایجاد اشتغال خصوصاً در حوزه روستایی استفاده کرد.

 

درج دیدگاه