شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

اهداف وزارت تعاون برای اداره کل‌های استانی

امروز مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری و دولتمردان تدبیر و امید و تمام مسوولان نظام مساله اشتغال و بیکاری جوانان است و باید از تمام ظرفیت ها در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موجود استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: صیانت از نیروی انسانی و کاهش حوادث ناشی از کار از جمله اهداف این سازمان است که با جدیت و همراهی کارفرمایان و کارگران دنبال می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، رضا نقی زاده روز شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان سلماس افزود: تنظیم و نظارت بر روابط کار، ایجاد و توسعه ارتباط بین تشکل های کارگری و کارفرمایی و شرکای اجتماعی، توسعه و گسترش تعاونی ها و بهبود معیشت قشر کارگر از دیگر اهداف این اداره کل به شمار می رود.

وی اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری و دولتمردان تدبیر و امید و تمام مسوولان نظام مساله اشتغال و بیکاری جوانان است و باید از تمام ظرفیت ها در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دولت اقدامات خوبی در جهت ایجاد اشتغال جوانان انجام داده است که نباید آن را نادیده گرفت که از جمله آنها می توان به طرح های اشتغال روستایی و فراگیر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری و طرح اشتغال فراگیر همزمان با سراسر کشور در این استان نیز در حال اجراست، اضافه کرد: با حمایت مدیریت ارشد استان در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، آذربایجان غربی با ۳۴ درصد بیشتر از سهم استان در پرداخت تسهیلات، رتبه خوبی در کشور دارد.

نقی زاده بیان کرد: با ابلاغ بخش دوم اعتبار مربوط به این طرح، شاهد شکوفایی و رونق بخش اشتغال استان به ویژه در حوزه روستایی خواهیم بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی همچنین با حضور در مسجد روستای چیچک سلماس گفت: مردم می توانند در صورت داشتن طرح اشتغال در حوزه روستایی و عشایری با ثبت نام در سامانه کار و تصویب طرح در کمیته های مربوطه، نسبت به دریافت تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال اقدام کنند.

نقی زاده با استقبال از پیشنهاد مردم روستای چیچک مبنی بر اجرای طرح گاوداری ۱۰ هزار راسی در این روستا افزود: در زمینه دریافت تسهیلات و راه اندازی گاوداری به مردم روستا کمک می کنیم.

وی ادامه داد: با ابلاغ بخش دوم اعتبارات طرح های اشتغال روستایی و عشایری ، مردم این روستا با طی مراحل اداری می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

مرتضی اصغری، فرماندار سلماس نیز در این دیدار گفت: امیدواریم با تخصیص بخش دوم اعتبارات، این شهرستان در اولویت دریافت اعتبار قرار گیرد.

وی در ادامه سفر به سلماس با شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کرد.

سهم آذربایجان غربی از طرح اشتغال روستایی و فراگیر در مجموع حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که تاکنون حدود نیمی از آن ابلاغ شده و بیش از میزان ابلاغی، تسهیلات در استان به ویژه در حوزه روستایی پرداخت شده است.

درج دیدگاه