شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قزوین:

اولویت‌ دولت بیکاری و رفع فقر مطلق است

دکتر علی ربیعی در جلسه شورای اداری استان قزوین با بیان اینکه بیکاری و رفع فقر مطلق جزو برنامه‌های اساسی دولت بوده که در این زمینه برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است و با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات در استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه انتخابات ۹۶ در استان قزوین به خوبی برگزار شد و دولت در طراحی برنامه‌ها و اجرای مصوبات استمرار جدی داشته و مردم نیز به استمرار برنامه‌ها و امید به ثمر نشستن فعالیت‌ها به دولت یازدهم رأی مثبت دادند. کار کارشناسی و اجماع مسئولان برای رفع مشکلات از جمله ویژگی‌های شاخص دولت یازدهم بوده که مردم به ادامه این اقدامات رأی مثبت دادند.

ربیعی تصریح کرد: افزایش قدرت خرید مردم و نیز رفع مسائل اجتماعی از امور مهم در کشور بوده که دولت در این زمینه برنامه‌های جدی دارد. سخت‌کوشی همراه با عقلانیت، در سایه اجماع همگان در رفع مسائل اجتماعی موثر بوده که این مهم در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: قزوین کانون نهادهای مدنی خاص بوده که از این ظرفیت در راستای ارتقای جایگاه استان در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ربیعی ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور نیازمند سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه است که تأمین این سرمایه تنها توسط بازار داخلی و منابع بانکی عملی نیست و نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی نیز هستیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در کشور شاهد رشد شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف هستیم اما باید در جهت ارتقاء کیفیت این شاخص‌ها نیز اقدام شود تا نتایج آن در زندگی مردم مشخص گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیش از دولت یازدهم نرخ شغل‌خواهی و مشارکت مردم در استان‌های مختلف ۳۶ و ۳۸ درصد بود که با تدابیر دولت یازدهم این نرخ به ۴۲ و ۴۴ درصد افزایش یافت.

دکتر ربیعی در پایان، با بیان این مطلب که اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت در مشاغل مختلف در دستور کار است، تصریح کرد: بیکاری و رفع فقر مطلق جزو برنامه‌های اصلی دولت بوده که در این زمینه برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است.

 

درج دیدگاه