جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اولویت اعطای تسهیلات اشتغال‌زا در قشم اعلام شد

بانکهای عامل پس از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی طرح و اهلیت کارآفرین یا سرمایه‌گذاران، آن را در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می‌دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۶۷ طرح اشتغالزایی در شهرستان قشم در قالب طرح‌های فراگیر و روستایی، جهت دریافت تسهیلات به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.

به گزارش تعاون آنلاین،”سلیمی” در نشستی با فرماندار شهرستان قشم که به منظور بررسی و رفع موانع و آسیب شناسی تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه این طرحها در حوزه شیلات، کشاورزی و صنعت است، افزود: از مجموع طرحهای معرفی شده، تاکنون چهار طرح تصویب شده است.

وی بیان کرد: این طرحها بر اساس سیاست های کلی دولت مبنی بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد اشتغال پایدار تصویب شده است.

مهندس سلیمی در ادامه اظهارداشت: در راستای حفظ و ایجاد اشتغال استان، امسال ۳۵۲ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر به منظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش با اولویت رسته شغلی که منجر به ایجاد اشتغال بیشتری شود، در نظر گرفته شده و همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان هم از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت تعاونی ها اختصاص داده شده است.

قابل ذکر است: متقاضیان طرح اشتغال فراگیر و روستایی پس از ورود و ثبت نام در سامانه کارا و بارگذاری طرح‌های خود به شکل الکترونیکی باید در انتظار پیغام بررسی و تایید نهایی طرح خود باشند که از طریق پست الکترونیک یا ارسال پیامک به تلفن همراه انجام می‌پذیرد.

در این مدت کمیته‌های فنی در استان‌ها، ابعاد طرح را به لحاظ کیفی و کمی مورد بررسی قرار داده و بر اساس شاخص‌هایی امتیازدهی کرده و جمع امتیازات را در نظر می‌گیرند تا طرح مورد تایید واقع شود. پس از تایید نهایی طرح برای تامین اعتبار به بانک معرفی و پیام تایید و پذیرش طرح به متقاضی ارسال می شود.

بانکهای عامل پس از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی طرح و اهلیت کارآفرین یا سرمایه‌گذاران، آن را در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می‌دهند.

درج دیدگاه