شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

اولین قدم برندسازی تشکیل تعاونی‌های تولیدی است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: برندسازی مستلزم تولید انبوه و با کیفیت کالا و تشکیل تعاونی ها مناسب ترین راه برای رسیدن به آن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: برندسازی مستلزم تولید انبوه و با کیفیت کالا و تشکیل تعاونی ها مناسب ترین راه برای رسیدن به آن است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در استان از سال گذشته، افزود: اجرای این طرح با مطالعه مناطق مختلف استان به منظور شناسایی رسته های شغلی پر اشتغال آغاز شد.

وی هدف از اجرای طرح تکاپو را شناسایی زنجیره های ارزش بیان کرد و گفت: طرح تکاپو به حمایت و توسعه کسب و کارهای مطرح و اولویت دار متناسب با توان تولیدی هر منطقه در قالب رسته های کسب و کار خرد در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدمات می پردازد.

یوسفی به فعالیت ‘رشته بری’ در روستای گوزلدره شهرستان سلطانیه به عنوان یک نمونه و مثال اشاره کرد و افزود: با وجود فعالیت فراگیر در این زمینه در این روستا، ‘رشته بری’ در آن برند نبود و ما در قالب طرح تکاپو تلاش داریم تا با ایجاد حلقه اتصال به بازار و تامین ملزومات مورد نیاز، ‘رشته بری’ روستای گوزلدره به مرحله برند شدن برسد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اجرای طرح ‘روستا تعاون’ را از دیگر فعالیت ها برای تقویت تولید و اشتغال در مناطق روستایی عنوان کرد و ادامه داد: با وجود اینکه در سال گذشته ۴۸ روستا برای اجرای طرح روستا تعاون در استان پیش بینی شده بود، موفق شدیم ۹۵ طرح را در این زمینه به مرحله اجرا برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تولیدات به صورت انفرادی باشد، خرد خواهد بود ولی اگر در قالب شرکت تعاونی تولیدات یک جا جمع شود، تولید انبوه شکل می گیرد و در این شرایط است که می توان در حوزه بازار رسانی، افزایش کیفیت و برند سازی کار کرد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در زمان حاضر از چهار هزار و ۴۲۰ شرکت تعاونی ثبت شده در این استان، یک هزار و ۱۰۶شرکت فعال هستند.

درج دیدگاه