جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

اپلیکیشن روستا تعاون به زودی رونمایی می شود/ طرح یک روستا یک محصول اجرا خواهد شد

به زودی اپلیکیشن روستا تعاون رونمایی می شود و برنامه طرح آن درمراحل پایانی قرار دارد.

مدیر کل دفتر آموزش ؛ ترویج و تحقیقات تعاونی‌ها گفت: به زودی اپلیکیشن روستا تعاون رونمایی می شود  و برنامه طرح آن درمراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، دکتر مسلم خانی در جلسه سیاست گذاری طرح روستا تعاون که با حضور سید حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: به نظر می رسد برای پیشبرد اهداف تعیین شده طرح روستا تعاون که ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است باید ارتباط نزدیکی با شهرها ایجاد شود که اپلیکیشن روستا تعاون می تواند این امکان را فراهم کند و پیوند روستا برای تولید و شهر برای مصرف محکم شود.

وی با بیان اینکه طرح ساخت اپلیکیشن در مراحل پایانی قرار دارد اضافه کرد: برای این موضوع مکاتبات زیادی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم که آنها هم از این طرح استقبال کردند.

مدیر کل دفتر آموزش ؛ ترویج و تحقیقات تعاونی‌ها با اشاره به اینکه طرح دیگری علاوه بر روستا تعاون برای رونق روستاهای کشورر در دستور کار است گفت: اکنون طرحی با عنوان دهستان های تولید در نظر گرفته شده که با همکاری اتاق اصناف قرار است عملیاتی شود. در قالب این طرح کسب و کار های روستایی پایدارو ماندگار خواهند بود.

وی افزود: طرح ایجاد شاخص استاندارد برای محصولات روستایی هم در نظر داریم که می تواند منجر به افزایش کیفیت محصولات تولیدی شود. در این صورت زمینه های صادراتی برای محصولات ایرانی فراهم خواهد بود.

خانی با تاکید بر اینکه باید یک پیمان خواهرخواندگی بین روستا و شهر به منظور تولید و مصرف خوانده شود گفت: برای پیشبرد اهداف این طرح در نظر داریم تسهیل گران محلی را به منظور توسعه فعالیت های تعاونی تربیت کنیم. اکنون این امکان وجود دارد که طرح یک روستا یک محصول را اجرا کنیم.

درج دیدگاه