سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

اکثر نانواها و بناهای شاغل در ایلام غیربومی هستند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه بیکاری مسئله‌ی مهمی است و مسائل مهم را با راه حل‌های ابتدایی نمی‌توان حل کرد، گفت: جواب به این سوال که چرا عمده استادکاران ما در بخش‌های مختلف غیربومی هستند ریشه‌ی آمار بالای بیکاری استان را به خوبی مشخص می‌کند. به گزارش تعاون […]

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه بیکاری مسئله‌ی مهمی است و مسائل مهم را با راه حل‌های ابتدایی نمی‌توان حل کرد، گفت: جواب به این سوال که چرا عمده استادکاران ما در بخش‌های مختلف غیربومی هستند ریشه‌ی آمار بالای بیکاری استان را به خوبی مشخص می‌کند.

به گزارش تعاون آنلاین، مهندس شیرخانی در رویداد کارآفرینی صندلی تجربه، که با همکاری جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام برگزار شد، بیکاری را به عنوان یک مسئله دانست و با بیان اینکه مسایل مهم را با راه حل‌های ابتدایی نمی‌توان حل کرد، گفت: برای حل مسئله بیکاری باید مباحثی مهم را مرور کنیم که البته مجریان و جامعه هدف ما باید نگرش توسعه یافته داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت متولیان دانش، تغییر دانش مخاطبان است، اضافه کرد: جوامع توسعه یافته به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش‌ها باید به ایجاد اشتغال و کار منتهی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر اینکه اگر اعتماد به نفس، باور مثبت، ریسک پذیری و خلاقیت را در مخاطب ایجاد و تقویت کنیم، زمینه ساز اشتغال خواهیم شد، اضافه کرد: نظام آموزشی ما از این وضعیت بی‌بهره بوده و اگر بیکاری را به خوبی تحلیل کنیم خواهیم دید که مسئولان و مخاطب ما پرداخت دقیقی به این موضوع نداشته است.

شیرخانی با بیان اینکه باید بدانیم نگرش و فرهنگ کار در استان در چه وضعیتی است، گفت: ظرفیت‌های قابل توجهی در استان وجود دارد، باید به این نکته توجه داشت که عمده استادکاران ما در بخش‌های مختلف غیر بومی هستند.

وی با اشاره به اینکه نگرش توسعه نیافتگی فعالیت‌ها را کوچک می کند، ادامه داد: امروز در جوامع توسعه یافته نمود مهارت و دانش را در صنعت آنها می‌توان مشاهده کرد و این نکته بسیار مهم است که اعتقاد عمیق به کارهای مشارکتی عامل موفقیت است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام استفاده از تجارب کارآفرینان در ایجاد مشاغل را حائز اهمیت اعلام و اظهار کرد: مهم‌ترین عنصری که یک فرد موفق دارد توسعه و تغییرات در حوزه نگرش و فرهنگ است که نظام آموزشی و مدیریت ما باید این توانایی را ایجاد کنند.

وی گفت: تغییر در نگرش‌ها را جدی بگیریم و این موضوع را به عنوان پاشنه آشیل محورهای کاریمان دانسته تا به سمت هدف برویم.

 

درج دیدگاه