جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

ایجاد اشتغال از طریق طرح روستا تعاون

از اولویت های برنامه ای سال ۹۷ در حوزه تعاون، ایجاد اشتغال در روستاها در قالب طرح ‘روستا تعاون’ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: بخش تعاون ظرفیت لازم برای تولید شغل در مناطق روستایی، مرزی و کمترتوسعه یافته استان را دارد.

به گزارش تعاون آنلاین؛ حسن عزیزی امروز شنبه در جلسه هم اندیشی با کارکنان حوزه تعاون در خصوص برنامه های گسترش این بخش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تعاون چشمه جوشان اشتغال است، افزود: این بیانات براساس ظرفیت‌های موجود در حوزه تعاون کشور، نشان از این است که تعاونی ها می‌توانند مشاغل بسیاری با هزینه اندک ایجاد کنند.

او گفت: از اولویت های برنامه ای سال ۹۷ در حوزه تعاون، ایجاد اشتغال در روستاها در قالب طرح ‘روستا تعاون’ است.  انتظار ما از مدیریت و کارشناسان حوزه تعاون در استان این است که از ظرفیت ایجاد شده در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش های اقتصادی با اولویت تعاونی در قالب طرح های حمایتی دولت از جمله تسهیلات اشغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر و طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار در جهت ایجاد اشتغال و نشان دادن هویت تعاونی ها استفاده شود.

عزیزی در خصوص اهمیت آموزش و ترویج در حوزه تعاونی ها نیز گفت: ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز و مرتبط به مدیران تعاونی ها و تعاونگران تاثیر بسزایی در ارتقاء بهره وری و تشویق تعاونگران و بروز رسانی اطلاعات در زمینه آگاهی از قوانین و دستورالعمل ها و در نهایت افزایش راندمان کار و کاهش اختلاف بین مدیران و اعضاء تعاونی دارد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه تعاون استان گفت: با ابلاغ مقام عالی وزارت مبنی بر پیگیری طرح تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در مناطق مرزی از جمله استان کرمانشاه به معاون امور تعاون وزارت متبوع ظرفیت خوبی برای بخش تعاون در زمینه ایجاد اشتغال بخصوص در طرح روستا تعاون ایجاد شده است که باید از این ظرفیت بخوبی در استان استفاده نماییم.

رئوف کاویانی در خصوص ثبت نام سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر اظهار داشت: استان کرمانشاه رتبه ششم کشوری در ثبت نام تعاونگران در جشنواره تعاونی های برتر را به خود اختصاص داده و در شهریور ماه سال جاری و در ایام هفته تعاون به منظور تجلیل از برترین های تعاونی استان، سیزدهمین جشنواره را برگزارخواهیم کرد.

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۹۸۸ اتحادیه و شرکت تعاونی فعال دارد که در ۲۲ گرایش از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مرزنشین، دانش بنیان، مسکن، مصرف که سهم بسزایی در زمینه اقتصاد استان دارند، فعالیت می کنند.

درج دیدگاه