جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ایجاد هزار و ۸۳۱ شغل در اردبیل

قاسم رحیمی. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ایجاد هزار و 831 شغل در اردبیل
قاسم رحیمی. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل

تاکنون ۹۲ طرح به مبلغ ۷۵۶ هزار میلیارد ریال با سرانه اشتغال یک هزار و ۸۳۱ نفر در شورای اشتغال استان مصوب شده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تاکنون ۹۲ طرح به مبلغ ۷۵۶ هزار میلیارد ریال با سرانه اشتغال یک هزار و ۸۳۱ نفر در شورای اشتغال استان مصوب شده‌است.

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی صبح امروز در جلسه بررسی فعالیت‌های حوزه کارآفرینی و اشتغال در اردبیل با اشاره به اینکه اقدامات اشتغال فراگیر وارد فاز عملیاتی شده است، افزود: سهم استان اردبیل از تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی در کل کشور مبلغ پنج هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است که براساس آمایش  جمعیتی، استان اردبیل تقریبا ۱.۵ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده ولی سهم استان اردبیل از این  تسهیلات تقریبا برابر سه درصد کل کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۷۴ طرح به مبلغ دو هزار و ۳۶۰ هزار میلیارد ریال با اشتغال چهار هزار نفری در کمیته فنی اشتغال استان بررسی شده است، گفت: از این تعداد ۹۲ طرح به مبلغ ۷۵۶ هزار میلیارد ریال با سرانه اشتغال یک هزار و ۸۳۱ نفر  مصوب و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده و تعداد ۱۲۱ طرح به مبلغ یک هزار و ۸۶ هزار میلیارد ریال با سرانه اشتغال یک هزار و ۷۵۰ نفری در حال بررسی است.

رحیمی تاکید کرد: سیاست‌گذاری و رویکرد دولت بر اساس ایجاد اشتغال پایدار بوده که این برنامه در استان اردبیل نیز پیگیری می‌شود تا بتوانیم مشکلات در این حوزه را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی، صنعتی و  بنگاه‌های اقتصادی که در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند در صورت جذب  کارورزان به عنوان مشوق از دو سال معافیت پرداخت حق بیمه‌ سهم کارفرما بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه تعداد ۶۱ طرح به دلیل سرانه اشتغال پایین و مشکلات بانکی در کمیته فنی اشتغال استان رد شده است، افزود: دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل سعی دارد با مدیریت فرایند ارائه تسهیلات یارانه‌دار، این مبلغ را به سمت طرح‌های با ضریب و سرانه اشتغال بالا سوق دهد.

درج دیدگاه