چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

ایجاد ۲۳ اتحادیه منابع طبیعی استان‌ها در دولت یازدهم برنامه‌ریزی شد

تعاون آنلاین – مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایجاد ۲۳ اتحادیه تعاونی های منابع طبیعی در استان های کشور در دولت تدبیر و امید هدفگذاری شد.

حسین رضایی افزود: در دولت تدبیر و امید از ۲۳ اتحادیه تعاونی های منابع طبیعی تاکنون ۱۷ اتحادیه در استان ها تشکیل شده و ۶ اتحادیه در حال راه اندازی است.
وی یکی از اهداف راه اندازی اتحادیه ها را توسعه و گسترش کمی و کیفی تعاونی‌ها و همکاری دائمی آنها با یکدیگر به منظور انسجام دادن به فعالیت‌های تعاونی‌ها دانست و یاد آورشد: این اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده و رابط ارتباطی میان تعاونی‌ها و مسوولان و سایر نهادهای مرتبط ایجاد شده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان داشت: حمایت از تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری از سال ۱۳۹۲ در دولت یازدهم در کشور آغاز شد که برگزاری کارگاه های آموزشی در استان های هدف، منجر به رشد چشمگیر این تعاونی ها شد.
رضایی گفت: برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌های منابع طبیعی ایجاد اتحادیه‌های استانی ضرورت داشت و به همین منظور ایجاد این اتحادیه ها در استانها به ویژه در استانهای دارای چشم انداز ویژه منابع طبیعی مدظر قرار گرفت که تا حد زیادی محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه با تعامل تعاونی های استان سمنان، اتحادیه تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان راه اندازی می شود، گفت: این اتحادیه به عنوان راه نجات و حافظ منابع طبیعی با مشارکت مردمی است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطر نشان کرد: اقتصادی کردن فعالیت بهره برداران، مرتع داران و به دست آوردن جایگاه حقوقی، از مزایا و اهداف تاسیس تعاونی در استان سمنان است.
در حال حاضر بیش از یک هزار و ۳۰۰ تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور وجود دارد که حدود ۹۰ هزار سرپرست خانوار عضو این تعاونی هستند.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

درج دیدگاه