جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

حمید کلانتری در جلسه مشترک با مدیر عامل پست بانک

ایجاد ۶۵ هزار شغل در سال جاری در مناطق روستایی

کلانتری

«حمید کلانتری» امروز (سه شنبه) در دیدار با مدیرعامل پست بانک «خسرو فرحی»که در محل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: طرح روستا تعاون، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و بر اساس آن ٢ تا سه هزار تعاونی در مناطق روستایی کشور ایجاد می شود. کلانتری افزود: یک میلیارد […]

«حمید کلانتری» امروز (سه شنبه) در دیدار با مدیرعامل پست بانک «خسرو فرحی»که در محل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: طرح روستا تعاون، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و بر اساس آن ٢ تا سه هزار تعاونی در مناطق روستایی کشور ایجاد می شود.

کلانتری افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه اشتغال مناطق روستایی تصویب شده که به زودی پس از رفع برخی ایرادها از سوی شورای نگهبان ابلاغ می شود.

معاون تعاون در ادامه جلسه توضیح داد: شناسایی تعداد ۳۰۰ روستا در این راستا تاکنون انجام پذیرفته است وی در ادامه  افزود ،در فاز اول این طرح شناسایی هزار روستای دیگر در دستور کار قرار دارند که شامل طرح جامع تعاون روستا خواهند بود.

وی گفت: دوره آموزش تسهیل گری برای این روستاها نیز آغاز شده است تا بتوان برای مردم توضیح داد که تعاونی چه مزایایی دارد و چگونه می توانند واحد کسب و کاری را در قالب تعاونی شروع کنند.

کلانتری یادآور شد: در قالب تعاونی ممکن است تا سقف ٢٠٠ تا ٣٠٠ میلیون ریال نیز تسهیلات پرداخت شود.

وی سود تسهیلات برای تعاونی های روستایی را ۶ تا ٧ درصد پیش بینی کرد و گفت: بازگشت این تسهیلات پنج ساله است و یکسال هم فرصت تنفس دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان پست بانک خواست با برگزاری همایش و یا نشست هایی ارائه تسهیلات برای تعاونی های روستایی از سوی پست بانک را به مردم معرفی کنند.

در ادامه این نشست، «البرز محمدی» مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان پست بانک خواست با ایجاد کمیته مشترک میان وزارت کار و پست بانک همکاری دو دستگاه را افزایش دهند.

وی افزود، در این طرح بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک ما را یاری می کنند.

در ادامه این جلسه «خسرو فرحی» مدیر عامل پست بانک  گفت: این بانک در هفت تا هشت هزار روستا شعبه دارد و می تواند در این زمینه اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی افزود: هم اکنون این بانک تسهیلات خرد در اختیار متقاضیان در روستاها قرار می دهد که٩٠ درصد آنها حدود١٠ میلیون تومان است و بیشتر برای خرید ادوات کشاورزی مصرف می شود.

فرحی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از سوی صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم روستایی در اختیار پست بانک قرار گرفته است که در قالب تسهیلات در اختیار روستاییان قرار داده می شود.

درج دیدگاه