جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ایده معاون وزیر تعاون برای مشاغل محلی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مدیران کل فنی و حرفه ای در استان ها مکلفند که در راستای برنامه ارائه آموزش های مهارتی متناسب با بازار کار محلی اقدام کنند. به گزارش تعاون آنلاین، سلیمان پاک سرشت روز شنبه در حاشیه برگزاری سومین […]

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مدیران کل فنی و حرفه ای در استان ها مکلفند که در راستای برنامه ارائه آموزش های مهارتی متناسب با بازار کار محلی اقدام کنند.

به گزارش تعاون آنلاین، سلیمان پاک سرشت روز شنبه در حاشیه برگزاری سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان در رشت در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد و سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور محلی کردن مدیریت آموزش های فنی و حرفه ای است و به این مهم اهتمام داریم.

وی اظهار داشت: محلی کردن آموزش های فنی و حرفه ای به این معنیست که برنامه ریزی ها برای ارائه آموزش های مهارتی متناسب با ظرفیت و نیازهای هر استان باشد.

پاک سرست با بیان این که سیاست محلی کردن مدیریت آموزش ها مورد توجه استانداران قرار گرفته، خاطرنشان کرد: از نگاه استاندار گیلان که به خوبی از این رویکرد سازمان استقبال کرده، قدردانی می کنم؛ اینکه با تشکیل شورای مهارت در گیلان مسئله مهارت آموزی با برگزاری جلسه های مختلف بررسی می شود، اهمیت بسزایی دارد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تفاهمنامه مشترک سازمان فنی و حرفه ای با استاندار گیلان در تمرکز بر مزیت های استان به صورت خاص در حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: اکنون مسئله مهارت آموزی به عنوان مسئله جدی در استان مطرح است و از این بابت قدردانی می کنم.

بر اساس آخرین آمار، فنی و حرفه ای استان گیلان با ۲۱ مرکز ثابت دولتی، ۱۵۳ کارگاه آموزشی با همراهی ۲۱۵ مربی در بخش دولتی و ۶۲۸ آموزشگاه آزاد با همراهی دو هزار و ۲۲۶ مربی به ارائه آموزش های مهارتی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات فعال می پردازد.

سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان و با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشت برگزار شد.

درج دیدگاه