جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

ایران میزبان زنان تعاونگر جهان

شاه اسماعیلی: در طول چهار سال گذشته با ICA تعامل داشتیم و توانستیم در نشست‌های مختلفی حضور یافته و از تجارب جهانی در این حوزه استفاده کنیم.در سال ۲۰۱۶ در اجلاس هند حضور پیدا کرده و مقاله‌ای درباره توان افزایی زنان ارائه کردیم.در سال ۲۰۱۷ نیز با مقاله‌ای درباره تاسیس مدارس تعاونی در مالزی حاضر شدیم.

سمیرامیس شاه اسماعیلی عضو هیات مدیره تعاونی برگ نو طی یک نشست خبری جزئیات برگزاری کمیته زنان و جوانان را در سیزدهمین نشست اتحادیه جهانی تعاون (ICA) در بخش آسیا و اقیانوسیه تشریح کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، نشست اتحادیه جهانی تعاون (ICA) در بخش آسیا و اقیانوسیه از ۵ تا ۸ آذر ماه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما با حضور دکتر علی لاریجانی، رییس قوه مقننه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان برگزار می شود.

شاه اسماعیلی در این باره گفت: کنفرانس ICA به طور دوسالانه در جهان برگزار می‌شود. امسال کمیته زنان به دلیل عدم حضور هیات رئیسه آن در قالب نشست برگزار خواهد شد.

این عضو تعاونی راه رشد ادامه داد: در نشست کمیته زنان اتحادیه تعاون دکتر معصومه ابتکار معاون زنان رییس جمهور در خصوص توانمندسازی زنان، دکتر ربیعی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید درباره حمایت صندوق از تعاونی‌های زنان سخنرانی خواهد کرد و شش مقاله نیز در این نشست ارائه می‌شود که چهار مقاله از چین، مالزی، ویتنام و نپال و دو مقاله با عنوان کار غیر رسمی زنان و راهبرد تعاونی و مساله یابی تعاونی‌های محلی از ایران است.

وی در ادامه تاکید کرد: در طول چهار سال گذشته با ICA تعامل داشتیم و توانستیم در نشست‌های مختلفی حضور یافته و از تجارب جهانی در این حوزه استفاده کنیم.در سال ۲۰۱۶ در اجلاس هند حضور پیدا کرده و مقاله‌ای درباره توان افزایی زنان ارائه کردیم.در سال ۲۰۱۷ نیز با مقاله‌ای درباره تاسیس مدارس تعاونی در مالزی حاضر شدیم.

وی گفت: این اجلاس با یک بحث گروهی درباره مسایل زنان، ارتقای وضعیت زنان و تاثیر آن بر تاب آوری تعاونی‌ها پایان می‌یابد و علاوه بر آن دو بازدید هم برای مهمانان خارجی تدارک دیده شده است.

برگزاری کارگاههای آموزشی و نشست غیر رسمی زنان با حضور تعاونی های زنان ایران و مهمانان جهان از دیگر برنامه‌های جانبی سیزدهمین نشست اتحادیه جهانی تعاون (ICA) در بخش آسیا و اقیانوسیه است.

 

درج دیدگاه