پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

ایران میزبان سیزدهمین نشست سالیانه ICA/ نقش تعاونی‌ها در توان‌افزایش زنان بالاست

سیزدهمین نشست سالیانه سازمان جهانی اتحادیه تعاونی های جهانی موسوم به ICA  در بخش آسیا و اقیانوسیه از تاریخ پنجم تا نهم آذرماه سال جاری، برای نخستین بار در ایران برگزار خواهد شد. به گزارش تعاون آنلاین، این نشست به میزبانی اتاق تعاون ایران برگزار می شود. بر این اساس تعاونی راه رشد به عنوان […]

سیزدهمین نشست سالیانه سازمان جهانی اتحادیه تعاونی های جهانی موسوم به ICA  در بخش آسیا و اقیانوسیه از تاریخ پنجم تا نهم آذرماه سال جاری، برای نخستین بار در ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش تعاون آنلاین، این نشست به میزبانی اتاق تعاون ایران برگزار می شود.

بر این اساس تعاونی راه رشد به عنوان عضو رسمیICA  و در پی تعامل با کمیته های زنان، جوانان و تحقیقات این نهاد، در کنار اتاق تعاون ایران مسئولیت برگزاری نشست زنان را از سوی این نهاد بین المللی عهده دار شده است.

این کنفرانس با موضوع اصلی” اقتصاد مقاوم تر و پایدارتر با کمک تعاونی ها“، فرصت مغتنمی برای تعاونگران و به ویژه زنان تعاونگر خواهد بود تا با تبادل تجربه و با بهره گیری از دانش تولید شده در این نهاد به توسعه و ارتقا بخش تعاون در ایران کمک کنند.

تعاونی راه رشد با هدف انتقال تجارب خود در بخش بین الملل و تعامل با اتحادیه جهانی تعاونی‌ها و انتقال این تجارب، اقدام به برگزاری نشستی با موضوع “نقش اتحادیه تعاونی جهانی در توان افزایی تعاونی‌های زنان” در محل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تاریخ بیستم آبان ماه جاری کرده است. این نشست با هدف ایجاد زمینه ی لازم برای تعامل موثر زنان تعاونگران وطنی با تعاونگران زن بین المللی برگزار شد تا حضور در این کنفرانس با بیشینه بهره مندی و تجربه اندوزی همراه باشد.

این نشست با حضور فیزیکی حدود چهل و پنج تن از کارشناسان حوزه تعان و تعاون گران زن از استان تهران و دیگر استان‌های کشور از جمله، سیستان و بلوچستان، استان مرکزی، استان اصفهان و… نیز حضور مجازی تعاونگران و ادارات تعاون استان ها در سی و یک استان در غالب وبینار و به  صورت آنلاین برگزار شد.

در این جلسه آقای دکتر مسلم خانی، مدیر کل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان میزبان این نشست با تاکید بر نقش موثر تعاونی ها در توان افزایی زنان، بر اهمیت تعامل با نهاد بین المللی ICA  و حضور در این کنفرانس پرداخت؛ ایشان همچنین به ظرفیت بالای زنان در ایجاد توسعه و تسریع این روند در کشور اشاره داشت.

در ادامه خانم آناهیتا اصلاح پذیر، مدیرعامل و نماینده ی تعاونی راه رشد به عنوان سفیر ملی تعاون، به معرفی اتحادیه جهانی تعاونی ها و نقش موثر آن در تولید دانش و انتقال تجربیات در حوزه تعاونی ها ی جهانی پرداخت. او همچنین به ارائه ی گزارش از نشست سالانه ICA در کشور آرژانتین و مرور تفضیلی کارگاه ها و محتوای نشست پرداخت. وی به عنوان تنها نماینده از کشور ایران در این نشست حضور یافته است. در انتهای این سخنرانی او به اعلام جزییات برنامه سیزدهمین کنفرانس ICA  در تهران برگزار خواهد شد، پرداخت.

خانم سمیرامیس شاه اسماعیلی از اعضای تعاونی راه رشد نیز نسبت به معرفی کمیته های زنان، جوانان و تحقیقات در اتحادیه بین المللی تعاون اقدام کرد و با توضیح تجربه تاملات راه رشد با این سه کمیته طی چند سال اخیر، به امکان همکاری با این نهاد اشاره کرد.

خانم دکتر فرزین معتمد، مشاور بانک توسعه و تعاون سخنران دیگر این نشست بود، وی به تشریح وضعیت زنان در مختصات اقتصاد امروز ایران پرداخت و ضرورت جلب مشارکت زنان در این عرصه را برای بهبود وضعیت عمومی اقتصاد تشریح کرد. او همچنین به نقش مشارکت اقتصادی زنان از طریق تعاونی در زنجیره ی تولید کالا و خدمات پرداخت و تعاونی را به عنوان شکلی از کار مشارکتی، موثرترین شکل ارتقا و توسعه کسب و کارهای خرد زنان دانست.

در پایان این نشست رضا محمودی درخش از وزرات تعاون در مورد برنامه های این وزاتخانه در راستای افزایش بهره وری و ارتباط تعاونی ها با یکدیگر گزارشی ارائه کرد.

در بخش پایانی نشست، حضار و مخاطبین مجازی به طرح مساله در حوزه های مرتبط با تامل با ICA پرداختند و سخنران ها با توجه به محدودیت های زمانی در جلسه پاسخ هایی را ارائه دادند. همچنین وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از دانش افزایی زنان تعاونگر، عهده دار تامین بخشی از هزینه شرکت در کنفرانس برای آنان شد.

 

 

درج دیدگاه