پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

ایلام چقدر زن شاغل دارد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد زنان شاغل در استان ایلام به ۲۶ هزار نفر رسیده و این آمار در حال افزایش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد زنان شاغل در استان ایلام به ۲۶ هزار نفر رسیده و این آمار در حال افزایش است.

به گزارش تعاون آنلاین، شکرالله شیرخانی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایلام با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از راه های ایجاد اشتغال تغییر نگاه به این مقوله است و باید برای از بین بردن بیکاری واقعیت بیکاری را قبول کنیم.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۱۹ هزار بیکار است، افزود: هم اکنون یکی از نسخه های رفع بیکاری ایجاد اشتغال در بخش توسعه روستایی است که باید با جذب این تسهیلات و بهره بردن از آن آمار بیکاری کاهش یابد و برای جوانان شغل ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: از دیگر راه های ایجاد اشتغال پایدار بیمه تامین اجتماعی و درمانی است که باید ملاک اشتغال قرار گیرد و هم اکنون نیز یک هزار و ۴۳۰ نفر از قبل این تسهیلات بیمه شده اند.

شیرخانی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و تاثیر عملکرد آنها برای مردم تشریح شود، گفت: در فاز اول تسهیلات اشتغال روستایی یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال به استان ایلام اختصاص یافت که بطور کامل جذب شد و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز از سهم استان های دیگر به ایلام تخصیص پیدا کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر بازنشسته در استان وجود دارد که ماهیانه ۲۴۰ میلیارد ریال به آنان پرداخت می شود.

امیر الماسی افزود: سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال وام به بازنشستگان سطح استان پرداخت شد که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به ۱۴۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیرکل بانک توسعه و تعاون استان ایلام نیز گفت: عاملیت پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، نهادهای خدمت رسان، صندوق توسعه ملی و تسهیلات ازدواج جوانان بر عهده این بانک است.

علی وفایی افزود: این بانک به صورت ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر را پرداخت کرده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان نیز در این نشست گفت: سازمان فنی و حرفه ای در ۹ حوزه مختلف با ۱۴ مرکز ثابت فعالیت دارد که در این مراکز ۱۰۷ کارگاه آموزشی مستقر هستند.

رضا نصری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در این ۹ بخش به ۱۲ هزار و ۲۵۹ نفر مهارت آموزشی ارائه شده است.

وی یادآور شد: ۲۸۶ حرفه در سطح استان تدریس می شود که از این تعداد ۸۹ حرفه در بخش خصوصی است و یک هزار و ۲۴ دوره آموزشی برگزار شده است. در استان ایلام ۲۲۰ آموزشگاه دارای مجوز است که از این تعداد ۱۴۵ آموزشگاه فعال است.

درج دیدگاه