پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

بازار آماده افزایش ۱۰ درصدی قیمت میوه

نهمین روز اسفند ماه در حالی به پایان می رسد که بازار کم کم رنگ و بوی عید را به خود گرفته است از این رو تامین کنندگان میوه و تره بار و آجیل و شیرینی نیز تدارک تامین بازار را در دستور کار خود قرار داده اند .

در حالی که تلاش برای آماده سازی بازار میوه شب عید آغاز شده است رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود برای ایام عید قیمت میوه حداکثر ١٠ درصد افزایش یابد.

به گزارش تعاون انلاین، نهمین روز اسفند ماه در حالی به پایان می رسد که بازار کم کم رنگ و بوی عید را به خود گرفته است از این رو تامین کنندگان میوه و تره بار و آجیل و شیرینی نیز تدارک تامین بازار را در دستور کار خود قرار داده اند .

بر این اساس به نظر می رسد با تدابیر اندیشیده شده و تحت تاثیر قول اعلام شده از سوی میئولان بازار شاهد جهش شدید قیمتی نباشد. بررسی ها نشان می دهد میوه یکی از گران ترین اقلام سفره شب عید است . افزایش قیمت میوه نیز همواره بالاتر از نرخ تورم برآورد می شود. با این حال حسن صابری با بیان اینکه تولید و عرضه میوه فراوان و قیمت ها پایین است، گفت: قیمت ها به قدری پایین است که کشاورزان متضرر می شوند.به نظر می رسد بخش عمده ای از سود بازار میوه سرازیر جیب دلالانی می شود که بین تولید کننده و مصرف کننده در بازار میوه جا خوش کرده اند.

این فعال بازار میوه معتقد است: با توجه به شرایط موجود، پیش بینی می شود در ایام عید قیمت میوه حداکثر ١٠ درصد افزایش یابد. رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: نوسان قیمتی نداریم، چراکه هم تولید فراوان و هم ذخایر مناسب است.صابری همچنین از کاهش حدود ١٠ درصدی قیمت موز طی حدود ۵ روز اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم موز بین ۵٢٠٠ تا ۵۵٠٠ تومان است.

وی درباره دلایل کاهش قیمت موز افزود: عرضه زیاد شده و قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته است.

درج دیدگاه