شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

بازگشت شرکت تعاونی های عشایری کهگیلویه و بویراحمد به چرخه فعالیت

تعاون آنلاین – مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶شرکت ورشکسته تعاونی عشایری با تعداد ۸۶پرسنل مجددا به چرخه فعالیت بازگشتند.

مجید علیپور امروز یکشنبه (۲۲اسفندماه) در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آغاز بکار دولت تدبیر و امید به نوعی تمامی شرکت‌های عشایری و اتحادیه تعطیل بودند که با تلاش‌های انجام شده به چرخه فعالیت برگشتند.
وی بیان کرد: به دلیل کارشکنی‌های کشتارگاه یاسوج، استان میدان عرضه دام ندارد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان به عشایر این استان پرداخت شد.
علی پور تصریح کرد: ۳۴ هزار راس دام عشایر را پروار کردیم.
وی ادامه داد: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز تسهیلات در اختیار عشایر این استان قرار گرفت.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای توسعه باغات در ۵۵۰۰هکتار از اراضی ملی واقع در مناطق عشایری استان اخذ مجوز شدند.
علی پور تاکید کرد: اعتبارات جامعه عشایری طی چند سال اخیر روند افزایشی داشته است. اعتبارات جامعه عشایری طی چند سال اخیر روند افزایشی داشته است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آغاز بکار دولت تدبیر و امید به نوعی تمامی شرکت‌های عشایری و اتحادیه تعطیل بودند که با تلاش‌های انجام شده به چرخه فعالیت برگشتند.
علی پور با اشاره به اینکه  ۱۲درصد جمعیت استان عشایر هستند، تصریح کرد: عشایر این استان ۶درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ۲۷درصد عرصه های زراعی و ۱۷درصد باغ و قلمستان استان تیز متعلق به عشایر است.
وی اضافه کرد: خشکسالی و تامین علوفه، نبود میدان عرضه دام، تصرف ایلراههای عشایر، مشکلات مربوط به اجرای طرح ضمانت زنجیره ای عشایر برای اخذ تسهیلات، کم توجهی برخی از دستگاههای اجرایی نسبت به انجام خدمات مربوط در مناطق عشایری و سرقت احشام عشایر به یک معضل تبدیل شده است از جمله مهمترین چالش ها و مشکلات پیش روی جامعه عشایری استان هستند که امیدواریم در این زمینه ها چاره اندیشی شود.

درج دیدگاه