جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

باید نظارت دقیقی بر تسهیلات اشتغالزایی داشته باشیم/ مانع هدررفت منابع می شویم

سید حمید کلانتری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مدیران استان تلاش خود را معطوف به هزینه کرد درست تسهیلات داده شده کنند، گفت: باید نظارت کافی صورت گیرد تا تسهیلات داده شده در همان بخش مربوطه سرمایه گذاری هزینه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مدیران استان تلاش خود را معطوف به هزینه کرد درست تسهیلات داده شده کنند، گفت: باید نظارت کافی صورت گیرد تا تسهیلات داده شده در همان بخش مربوطه سرمایه گذاری هزینه شود.

به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری شامگاه (۱۶ مهر) در بیست و یکمین کارگروه اشتغال خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه تخصیص اعتبارات بخش اشتغالزایی در رتبه هفتم کشور قرار دارد و به نسبت عملکرد خوبی داشته است، گفت: از ۱۱۶ میلیارد تسهیلات مصوب استغالزایی استان تاکنون ۱۱۴ میلیارد تومان اجرایی شده که آمار خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان تلاش خود را معطوف به هزینه کرد درست تسهیلات داده شده کنند، گفت: باید نظارت کافی صورت گیرد تا تسهیلات داده شده در همان بخش مربوطه سرمایه گذاری هزینه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی بر خلاف بدبینی برخی افراد در ابتدای طرح نسبت به میزان موفقیت، اما امروز جزو طرح های موفق در نگه داشت جمعیت در روستاها است، افزود: این مهم با برنامه ریزی و سازماندهی مناسب صورت گرفت.

کلانتری با اشاره به اینکه «روستا» باید کانون توسعه کشور باشد تا مردم از شهر به روستا مهاجرت کنند، اظهارداشت: برای توسعه استان در بخش ایجاد طرح های اشتغالزا باید یک جلسه ای با نخبگان دانشگاهی گذاشته شود و پیشنهادهای خوب را به دولت برای اجرا معرفی کنید.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مبادله ای فکری خوبی بین خراسان جنوبی و یزد وجود دارد، گفت: جلسات مشترکی با استان همجوار یعنی یزد گرفته شود و از ظرفیت و توان فکری همدیگر برای توسعه استان بهره گرفته شود.

رضا قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه تاکنون یک هزار و ۷۲۱ طرح در بخش کشاورزی با ۴۵۴میلیارد تومان اعتبار به بانک ها معرفی شدند، افزود: ۴۵ درصد اعتبارات کارگروه اشتغال استان مربوطه به حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۸۶ طرحی که منجر به انعقاد قرار شده، اعتبارات ۶۶ طرح پرداخت شده است، گفت: همچنین یک هزار و ۲۸۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵۳میلیارد تومان اعتبار در دست بررسی است.

درج دیدگاه