شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اولین کارخانه تولیدکننده بریکت گرم افتتاح شد

شرکت صبا فولاد خلیج فارس با هدف احداث زنجیره تولید فولاد در فاصله ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی واقع شده است.

فاز اول شرکت صبا فولاد خلیج فارس بعنوان اولین کارخانه تولیدکننده بریکت گرم(آهن اسفنجی) کشور در منطقه اقتصادی خلیج فارس با تولید سالیانه یک و تیم تن در سال در بندرعباس افتتاح شد.
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با ۷۵ درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۵ درصد بعنوان سهامداران شرکت صبا فولاد خلیج فارس می باشند.
با بهره برداری از این کارخانه، ایران بعنوان سومین کشور تولیدکننده بریکت در خاورمیانه و نهمین کشور در جهان محسوب می شود و بازار داخلی این محصول، کشورهای اروپایی ، آسیایی و کارخانجات فولادسازی کشور هستند که تاکنون برای اولین بار ذر کشور ۲۶ هزار تن بریکت گرم به خارج صادر شده است.
این کارخانه که ظرفیت چهار و نیم تن محصول را دارد در سه فاز احداث واحد آهن اسفنجی جدید برای تکمیل ظرفیت، احداث واحد فولادسازی -ریخته گری و احداث واحد نورد برنامه ریزی شده است.
پیشرفت پروژه صبا – واحد خلیج فارس تا قبل از دولت تدبیر و امید به صورت تقریبی ۳۹ درصد با هزینه ۱۹۰۰ میلیارد ریال بود و این در حالی است که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون با تامین ۶۱۰۰ میلیارد ریال این پروژه عظیم ملی به مرحله افتتاح رسید و در حال حاضر برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و دوهزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
شرکت صبا فولاد خلیج فارس با هدف احداث زنجیره تولید فولاد در فاصله ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی واقع شده است.

درج دیدگاه