پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

با سخنرانی رییس اتحادیه بین المللی تعاونی ها و برنده جایزه نوبل صورت می گیرد: اعلام برنامه کاری اولین روز نشست بین المللی تعاونی ها

اتحادیه جهانی تعاونی
اتحادیه جهانی تعاونی

تعاون آنلاین – نشست دوسالانه بین المللی تعاونی ها از امروز، سه شنبه به طور رسمی کار خود را آغاز می کند. نزدیک به سه هزار شرکت کننده از کشورهای مختلف در این نشست که در شهر کبک کانادا و به میزبانی گروه دیساردینس و اتحادیه بین المللی تعاونی ها برگزار می شود حضور دارند. […]

تعاون آنلاین – نشست دوسالانه بین المللی تعاونی ها از امروز، سه شنبه به طور رسمی کار خود را آغاز می کند. نزدیک به سه هزار شرکت کننده از کشورهای مختلف در این نشست که در شهر کبک کانادا و به میزبانی گروه دیساردینس و اتحادیه بین المللی تعاونی ها برگزار می شود حضور دارند.
به گزارش تعاون آنلاین، روز اول نشست با سخنرانی مونیک لیرو، رییس اتحادیه بین المللی تعاونی ها شروع می شود و بعد از سخنرانی افتتاحیه، گای کورمیر، مدیر اجرایی نشست دو سالانه بین المللی اتحادیه ها و رییس هیئت مدیره گروه دیساردینس و در ادامه نیز رجیس لابوم، شهردار شهر کبک سخنرانی می کنند.
بعد از سخنرانی های آغازین، پروفسور چوزف استیگلیتز برنده جایزه نوبل اقتصاد با محوریت راهکارهای کاهش نابرابری در جهان سخنرانی می کند. این سخنرانی از مهمترین برنامه های روز اول نشست خواهد بود.
نشست با معرفی و سخنرانی مارک کرامر، بنیان گذار و مدیر FSG، بنیاد مشاوره ای غیر انتفاعی که در زمینه تاثیرات اجتماعی فعالیت می کند ادامه می یابد. کرامر در مورد این که موفقیت تجارت چگونه به توسعه پایدار اجتماعی و حل مشکلات زیست محیطی کمک می کند به ایراد سخنرانی می پردازد.
در ادامه این دو سخنران به یک میز گرد در مورد مسایئل ژئو پلیتیک، اجتماعی و اقتصادی ملحق می شوند. در این میزگرد نماینده ای از سازمان جهانی خواروبار و نماینده هایی از کشورهای کانادا و ساحل عاج حضور دارند.
بعد از صرف نهار، چند جلسه برگزار می شود. یکی از این جلسات به بررسی ظرفیت های تعاونی ها برای سرمایه گذاری در بخش واقعی اقتصاد ( بخشی از اقتصاد که به تولید خدمات و کالا می پردازد و در مقابل آن بخش از اقتصاد قرار می گیرد که فقط به خرید و فروش می پردازد) اختصاص دارد. جلسه بعدی با محوریت شد حضور زنان در پست های کلیدی بنگاه های اقتصادی و راهکارهای کاهش نابرابری جنسیتی در اقتصاد برگزار می شود.
بعد از برگزاری جلسات، مایکل ادوارد لکلرک ، مدیر عامل شرکت لکلرک یکی از بزرگترین تعاونی های جهان از نظر گردش مالی داستان موفقیت تعدادی خرده فروش که این تعاونی را پایه گذاری کرده اند را روایت می کند. بعد از وی هوارد برودسکی، رییس هیئت مدیره و بنیانگذار تعاونی CCA یکی از بزرگترین تعاونی های امریکا نیز سخنرانی می کند.
برنامه های روز اول با انجام یک جلسه پرسش و پاسخ با مونیک لیرو و تعدادی از سخنرانان دیگر پایان می پذیرد. در کنار برنامه های ذکر شده، کارگاه های علمی با موضوع اثرات تعاونی ها در جامعه، جلسات مدیران جوان تعاونی ها، مراسم امضای کتاب و تعداد زیادی مراسم دیگر نیز برگزار می شود.

درج دیدگاه