جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

سرپرست بانک توسعه تعاون:

بخشودگی جرایم شرکت های تعاونی در بهمن و اسفند

تعاون آنلاین – سرپرست بانک توسعه تعاون از بخشودگی جرائم همه شرکت های تعاونی و اتحادیه ها که از این بانک وام گرفته اند خبر داد.

حجت اله مهدیان گفت: این بخشودگی مشمول تعاونی هایی می شود که تا پایان سال ۹۵ بدهی خود را تسویه کنند .
وی مجموع مطالبات غیر جاری بانک توسعه تعاون را از شرکت های تعاونی ۴۴۰ میلیارد تومان دانست و افزود : این بانک آمادگی دارد همه جریمه های این شرکت ها را در صورت تسویه حساب در بهمن و اسفند امسال تا ۱۰۰ درصد ببخشد .
سرپرست بانک توسعه تعاون تاکید کرد: بانک توسعه تعاون برای تسهیل شرایط و کمک به مشتریان از اول بهمن تا پایان اسفند بخشودگی جرایم را در دستور کار خود قرار داده است .
مهدیان با بیان اینکه طرح بخشودگی جرائم شرکت های تعاونی و اتحادیه ها پیش از این در هفته بانکداری و تعاون از ابتدای شهریور به مدت چهار ماه اجرا شده است به استقبال خوب این شرکت ها از اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: درپی درخواست های مکرر مردم بخشودگی جرائم برای شرکت های تعاونی و اتحادیه ها به مدت دو ماه دیگر تمدید شد .
وی گفت: بانک توسعه تعاون نیز برای تسهیل شرایط و کمک به این بخش از مشتریان تصمیم گرفت در دو ماه پایانی سال یعنی از ابتدای بهمن تا اسفند همه مشتریانی که به بانک مراجعه می کنند و قصد تسویه بدهی خود را دارند جرایم خود را مورد بخشش قرار بدهند.
مهدیان افزود: برای اینکه بروکراسی را کاهش بدهیم و زمان را مدیریت کنیم این اختیار به بطور کامل به تمام روسای شعب ما تفویض شده است تا راسا تصمیم بگیرند و عمل کنند.

اعطای وام مجدد به شرکت های تعاونی خوش حساب

سرپرست بانک توسعه تعاون از آمادگی این بانک برای اعطای وام مجدد به شرکت های تعاونی و اتحادیه های متقاضی خبر داد و گفت: البته درصورتی این تسهیلات بانکی به تعاونی ها تعلق می گیرد که بدهی قبلی نداشته باشند .
حجت الله مهدیان با اشاره به اساسنامه بانک توسعه تعاون که این بانک را مکلف به پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات خود به شرکت های تعاونی و اتحادیه ها کرده است از این شرکت ها خواست با ارائه طرح های توجیهی خود از تسهیلات پیش بینی شده بهره مند شوند .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی تعداد شرکت های تعاونی فعال در کشور را بیش از ۱۰۰ هزار شرکت برشمرد و تاکید کرد : بانک توسعه تعاون متعلق به شرکت های تعاونی و اتحادیه هاست همانطور که منابع خود را در اختیار بانک قرار می دهند و متعاقبا نیز باید توقع تسهیلات داشته باشند که استفاده از تسهیلات توقع بجایی است .
مهدیان با بیان اینکه تسهیلات بانک توسعه تعاون با توجه به نوع طرحی که ارائه می شود، سقف ندارد گفت : بانک این آمادگی را دارد که به همه مشتریان خوش حسابی که چک برگشتی، قسط و بدهی معوق نداشته باشند مجدد تسهیلات اعطا کند.
وی ادامه داد: مشتریان خوش حساب در اولویت ما هستند .
سرپرست بانک توسعه تعاون مجموع اعتباراتی که قرار است تا پایان سال ۹۵ به متقاضیان در قالب وام پرداخت شود ۵ هزارمیلیارد تومان ذکر کرد وافزود:در سال ۹۴ مجموع تسهیلات پرداختی ۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

درج دیدگاه