جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بخش اشتغال روستایی در اردبیل چقدر تسهیلات گرفت؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به منظور رونق تولید ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است. به گزارش تعاون آنلاین، سومین جلسه شورای اشتغال استان اردبیل با حضور استاندار، سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران شعب بانک های […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به منظور رونق تولید ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، سومین جلسه شورای اشتغال استان اردبیل با حضور استاندار، سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران شعب بانک های عامل حوزه اشتغال در محل سالن جلسه شیخ صفی استانداری برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ابتدای این جلسه با ارائه گزارش از روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی توسط بانک های عامل گفت: بالاترین جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به ترتیب مربوط به شهرستان های پارس آباد ، مشگین شهر ، اردبیل و بیله سوار و کمترین آن مربوط به شهرستان سرعین است.

رحیمی با اعلام ابلاغ آیین نامه جدید برخورد با انحراف طرح های اشتغالزای روستایی بهره مند از تسهیلات از سوی شواری وزیران گفت: گروه نظارت این طرح ها با نظارت از این واحدها به دنبال جلوگیری از انحرافات احتمالی می باشند و طبق آیین نامه دریافتی انحراف طرح های اشتغالزا منجر به تبدیل تسهیلات پرداختی به دین شده و صاحبان طرح ها ملزم به بازپرداخت آن با سودهای بالا هستند .

وی ادامه داد: همچنین ۸۴۰ میلیارد ریال از این تسهیلات از سوی بانک کشاورزی،۲۸۰ میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون ،۱۵۰ میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون و ۱۶۰ میلیارد ریال دیگر هم از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل درباره تسهیلات پرداختی از سوی نهادهای حمایتی افزود: ۲۶۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد ، ۷۰۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان بهزیستی و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان بنیاد شهید پرداخت شده است.

رحیمی بیان کرد: از محل اشتغال فراگیر سال ۹۶ هم هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و در مشاغل خانگی هم بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

در این جلسه مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی حاضر روند پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی استان را مورد بررسی قرار دادند.

برابر با آئین نامه بانک مرکزی تا زمان ابلاغ نهایی بودجه سال جدید پرداختی‌های مرتبط با بخش مشاغل خانگی بر اساس بودجه مصوب سال گذشته خواهد بود.

درج دیدگاه