جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

بخش تعاون از بازرسی دوباره تامین اجتماعی معاف شد

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: برای حل مشکل بیمه ای و معافیت از بازرسی مجدد توسط سازمان تامین اجتماعی، پیشنهاد شد که حسابرسی مالی و بازرسی بیمه ای به صورت همزمان توسط حسابرسان این سازمان انجام شود که با آن موافقت شد و هم اکنون این طرح در حال تدوین است. به گزارش تعاون آنلاین، […]

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: برای حل مشکل بیمه ای و معافیت از بازرسی مجدد توسط سازمان تامین اجتماعی، پیشنهاد شد که حسابرسی مالی و بازرسی بیمه ای به صورت همزمان توسط حسابرسان این سازمان انجام شود که با آن موافقت شد و هم اکنون این طرح در حال تدوین است.

به گزارش تعاون آنلاین، بهمن عبداللهی افزود: به تازگی اتاق تعاون ایران با همکاری مسوولان سازمان تامین اجتماعی و موسسه حسابرسی آن سازمان به توافقات خوبی برای حل مشکل شرکت های تعاونی در موضوع تامین اجتماعی رسید.
وی اظهار داشت: بررسی های آماری صورت گرفته از طرح پایش محیط کسب و کار نشان داد که مشکلات مالیاتی و بیمه ای به عنوان یکی از نامساعدترین مولفه های محیط کسب و کار در ۹ فصل گذشته توسط فعالان بخش تعاون ارزیابی شده است.
رئیس پارلمان تعاون گفت: برای حل این مشکل، کارگروه مشترک اتاق تعاون ایران و سازمان امور مالیاتی برای حل مشکلات مالیاتی تشکیل شد و قانون مالیات برارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی تدوین شد.
وی ادامه داد: در حوزه بیمه تامین اجتماعی، تسهیل در فرایند بازرسی بیمه ای و معافیت بخش تعاون از بازرسی مجدد توسط سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار اتاق تعاون قرار گرفت و بر این اساس پیشنهاد حسابرسی مالی و بازرسی بیمه ای بصورت همزمان توسط حسابرسان مورد وثوق سازمان تأمین اجتماعی توسط اتاق تعاون مطرح شد که اقدام مثبتی برای حل مشکلات این حوزه به شمار می رود.
عبداللهی اظهار داشت: پس از توافقات انجام شده، این طرح در مرحله تدوین پیش نویس تفاهمنامه مشترک و نهایی شدن در سراسر کشور قرار دارد.
براساس این گزارش، شرکت های تعاونی متقاضی از این پس می توانند با مراجعه به میز خدمت اتاق های تعاون در سراسر کشور و یا با مراجعه با سایت تخصصی اتاق تعاون ایران WWW.ICCCOOP.IR نسبت به تکمیل فرم های تقاضای بازرسی همزمان اقدام کنند.
میز خدمت اتاق تعاون ایران با هدف ارائه خدماتی نظیر مشاوره مالیاتی، بیمه ای و صدور کارت بازرگانی، صدور گواهی فعالیت و سایر خدمات در جهت ارائه خدمات مطلوب به اعضای بخش تعاون از ابتدای امسال افتتاح شده است.