پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

بخش تعاون برای کمک در کنار دولت ایستاده است

تعاونی‎ها فروشگاه بزرگ کالای ایرانی تاسیس می کنند

عبداللهی: حمایت از دولت های منتخب مردم ؛ ظیفه بخش تعاون و تعاونگران است.

رئیس اتاق تعاون ایران، به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دولتمردان شهید و فقید جمهوری اسلامی ایران، دولت را نهادی برآمده از متن جامعه دانست که هدف و وظیفه اصلی آن خدمت و بسط رفاه توام با عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است.

به گزارش تعاون آنلاین ؛ بهمن عبداللهی ، توفیق هر دولتی را در میزان جذب اعتماد و مشارکت واقعی آحاد جامعه در اداره امور کشور ارزیابی کرد و با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در حمایت از دولت ها و دولت مستقر، حمایت از دولت های منتخب مردم را وظیفه بخش تعاون و تعاونگران دانست.

حال بر دولت است با بهره برداری از این دو پشتوانه قوی کمر همت را محکم تر کند تا کشور را از این پیچ خطرناک با اتکا به داشته های داخلی و تعامل با دوستان و غیره دشمنان خارجی عبور دهد.

قطعا اقتصاد مقاومتی، کاهش حجم دولت و تصدی گری، بسترسازی مشارکت واقعی آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی از طریق اجرای مفاد مصرح در اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و در نهایت بهبود مستمر فضای کسب و کار و عملیاتی کردن واقعی قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نقشه راه اصلی است.

ثبات در تصمیم گیری ها ، استفاده از توانمندی ها وظرفیت های بالفعل و بالقوه تشکل های غیر دولتی اعم از تعاونی و خصوصی در فرایند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان اقتصادی می توانست و می تواند  سد بزرگی در سیل بنیان افکن مشکلات باشد.

وی ادامه داد: تهدید نوسان نرخ ارز و آثار آن بر تورم، فرصت رشد صادرات و اهتمام به تولید ملی و کالای ایرانی در چارچوب اقتصاد( درون زا و برون نگر) ایجاد کرده است که اگر با برنامه ریزی صحیح و پایدار همراه باشد خواهد توانست کشور را با حداقل مشکلات مواجه کند.

عبداللهی تصریح کرد : اتاق تعاون ایران به عنوان متولی غیر دولتی بخش مردمی تعاون و دومین رکن اقتصادی کشور همچنان وظیفه ذاتی خود را با حفظ استقلال تمام عیار بر حمایت همه جانبه از برنامه های توسعه ای دولت جمهوری اسلامی ایران می داند و در این راه تمام ظرفیت ها و مزیت های خود را در حوزه های مختلف فعالیت های اقتصادی از جمله مسکن و عمران( بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و پروژه های نیمه تمام عمرانی) مصرف و توزیع( کمک به تامین و ذخیره سازی مایحتاج عمومی و اساسی مردم از طریق شبکه گسترده تعاونی های مصرف کارمندی، کارگری، محلی، فرهنگی، نظامی و فروشگاه های زنجیره ای سپه) و کشاورزی، حمل و نقل، فرش دستباف، تولیدات صنعتی و دانش بنیان در خدمت دولت و تحقق اهداف آن قرار داده است و می دهد تا به سهم خود در تحقق منویات مقام معظم رهبری در اثبات عدم وجود بن بست در مسیر توسعه کشور تاکید و دشمن را با اقتدار اقتصادی ناامید کند.

رئیس اتاق تعاون اظهار امیدواری کرد دولت در عمل آغوش خود را برای جلب مشارکت واقعی نهادهای مردمی در امور کشور باز کند و با کاستن از حجم خود، تقلیل از اینها، واگذاری دارایی های مازاد( املاک و بنگاه ها) اصلاح نظام بانکی، مدیریت هدایت نقدینگی به سوی فعالیت های مولد، تعدیل فشارهای مالیاتی در بنگاه های اقتصادی تولیدی و فعال با هدف کمک به صیانت از فرصت های شغلی موجود و با حفظ و ارتقای روحیه وحدت و همبستگی و تعاون آحاد جامعه و جلب اعتماد بیشتر مردم با سرافرازی و سربلندی متناسب با شان ایران اسلامی بر مشکلات فائق آید.

درج دیدگاه