جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

برای تحقق اشتغال پایدار باید از تعاونی ها استفاده کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ تعاون، گفت: توسعه بنگاه های اقتصادی و تعاونی ها بستر تحقق اشتغال پایدار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ تعاون، گفت: توسعه بنگاه های اقتصادی و تعاونی ها بستر تحقق اشتغال پایدار است.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، امروز(۱۸ مهر) در جمع خبرنگاران، افزود: تقویت فرهنگ تعاون مهم ترین راه برای ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان، افزود: توسعه فرهنگ تعاون، تقویت بنگاه های اقتصادی و همچنین توجه به ظرفیت های بومی مهم ترین زیرساخت برای توسعه فرهنگ اشتغال است.

آشتاب، اظهار داشت: حمایت از تولید داخلی بستری برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و اشتغال و اقتصاد در جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از عرصه تولید داخلی، افزود: باید فضای کسب و کار با مشارکت و همدلی مسئولان، کارفرمایان و کارگران از بحران و تشنج دور نگه داشته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، در ادامه با اشاره به فعال شدن شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی به مشکلات این عرصه گفت: فعال شدن هیئت های تشخیص و حل اختلاف از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این عرصه بوده است.

وی اظهار داشت: با اصلاح فرایندهای رسیدگی به دعاوی و توسعه تجهیزات، زمان رسیدگی به شکایات از یک به ۱۵ روز کاهش یافته است.

آشتاب، بیان کرد: درشش ماهه نخست سالجاری سه هزار و ۷۰۱ دادخواست کارگری بررسی شده است که برای حدود ۸۴ درصد از این دادخواست ها رای قانونی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در شوراهای حل اختلاف استان بالغ بر یک هزار ۶۱۶ پرونده رسیدگی شده است وحدود ۴۳ درصد از آنها منجر به سازش شده است.

درج دیدگاه