سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

برای مقابله با اثرات تحریم برنامه های اشتغالزایی داریم

ربیعی: با برنامه های اشتغال، حفاظت از زندگی مردم و کاهش فقر مطلق از تحریم ها عبور می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۵۴ هزار میلیارد ریال برای اشتغال سال ۹۷ پیش بینی و ۳۰ هزار میلیارد ریال عقد قرارداد توسط بانک ها با متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی انجام شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، علی ربیعی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در شهرستان رزن با تاکید بر اینکه ثبات به بازار بازمی گردد، اضافه کرد: با برنامه های اشتغال، حفاظت از زندگی مردم و کاهش فقر مطلق از تحریم ها عبور می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت با استمهال وام های کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و حوادث به مدت ۲سال موافقت کرده است.

ربیعی با بیان اینکه مشکل بیمه راننده های کامیون حل شده است، گفت: به رئیس جمهوری اطلاع داده ایم که محمدناصر نیکبخت استاندار همدان بدون حاشیه کار می کند و با تلاش وی ۳ رتبه اول تسهیلات اشتغال کشور به همدان اختصاص یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید ارتباطات را با بدنه اجتماعی افزایش دهیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی را به جامعه برگردانیم.

ربیعی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر رفتن به میان مردم و بودن با لایه ها و اقشار مختلف مردم است و معظم له فرمودند به روبان بریدن اکتفا نشود و با کارگران نشسته و صحبت شود.

وی اضافه کرد: در همین چارچوب است که برای چندمین بار به استان همدان آمده ام و خوشحالم اعلام کنم که در دولت دوازدهم بیش از ۲۲ هزار کیلومتر سفر زمینی به استان ها داشته ام.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید کارها را به نحو مطلوب انعکاس دهیم، افزود: تحریم ها، زندگی اجتماعی مردم را با هدف شوراندن مردم علیه دولت هدف قرار گرفته است؛ اما تجربه ثابت کرده است که این توطئه موفق نمی شود.

ربیعی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در خط مقدم مقابله با آسیب های اجتماعی فعالیت می کند، یادآوری کرد: دستاوردهای این سازمان نقش موثری در حوزه کاهش معضلات اجتماعی داشته است.

به گزارش ایرنا، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در شهرستان رزن از توابع استان همدان برگزار شد.

ربیعی به منظور شرکت در کارگروه اشتغال و شورای اداری به استان همدان سفر کرده و بهره برداری از درمانگاه شهرستان رزن از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان همدان است.

گفتنی است، تعهد اشتغال استان همدان در سال ۹۶ بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ شغل بوده است که تاکنون بیش از ۲۸ هزار شغل ایجاد شده که بیشتر از تعهد است.

درج دیدگاه