چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف راه‌آهن:

برجام راه‌آهن را متحول کرد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف راه‌آهن برجام را مهمترین دستاورد دولت یازدهم دانست و از عقد قراردادهای جدید با شرکت‌های خارجی در حوزه توسعه خطوط راه‌آهن خبر داد.

محمد بداقی در گفتگو با خبرنگار تعاون آنلاین گفت: با توجه به اقداماتی مانند امضای برجام و بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور که در دولت یازدهم انجام شد بسیاری از مشکلات اقتصادی تا حدّی مرتفع شد.

وی در این خصوص توضیح داد: پس از توسعه روابط خارجی می‌بینیم که مذاکرات متعددی به منظور مشارکت در سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بین‌المللی انجام شده است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: کوچکترین نتیجه این تعاملات ورود سرمایه به همراه تکنولوژی روز است. چنان که پس از برجام قرارداد‌هایی برای خرید واگن و لوکوموتیو امضا شده است. نشست‌های مختلفی نیز انجام شده که اگر نتیجه بخش باشد شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران خواهند آمد.

بداقی با تاکید به اهمیت تعاونی‌ها، اظهار کرد: لازم است همانطور که در دولت یازدهم فضای بهتری در اختیار این بخش قرار گرفت، دولت آینده نیز بهره‌وری از ظرفیت‌های تعاونی‌ها را در دستور کار خود قرار دهد تا با تداوم این نوع سیاست‌گذاری‌ها از تمام فرصت‌های موجود در این بخش استفاده شود.

درج دیدگاه