جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

ربیعی در نمایشگاه زیست‌فناوری خبر داد: 

بررسی آغاز فعالیت ۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان

ربیعی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی معتقد است: ۱۰درصد از اشتغال کشور می تواند در حوزه زیست فناوری و شرکت های دانش بنیان محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران،‌ علی ربیعی در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری ایران که در محل مصلی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: هنوز این حوزه برای مردم شناخته شده نیست.
وی تاکید کرد: با اختصاص حمایت‌های مناسب از شرکت‌های دانش بنیان تلاش داریم در این حوزه تولید اشتغال داشته باشیم و امیدوارم این نمایشگاه دستاوردهای مناسبی برای پیشبرد اهداف دولت داشته باشد.
به گزارش ایرنا، «مصطفی قانعی» دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: تمام قابلیت هایی که بتواند برای کشور اقتصاد جدیدی را در حوزه اشتغال و ثروت آفرینی رقم بزند، در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری فراهم و عرضه شده است.
وی در سخنانی با تاکید بر اینکه حوزه زیست فناوری در مسیر اقتصاد دانش بنیان حرکت می کند، این حوزه را بهترین بستر برای سرمایه گذاری، اشتغال آفرینی و تولید ثروت دانست.
قانعی با اشاره به توانمندی ویژه حوزه زیست فناوری در بخش کشاورزی که با معیشت مردم ارتباط دارد و انرژی که رفع وابستگی کشور را به دنبال خواهد داشت، این بخش را بسیار حساس و حائز اهمیت خواند.
دبیر چهارمین نمایشگاه زیست فناوری در ادامه با تاکید بر این که حوزه زیست فناوری توانمندی خود را در تولید دارو در کشور به اثبات رسانده است، گفت: این در حالی است که بخش دارو از پیچیدگی های بسیار زیادی برحوردار است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یکهزار هزار میلیاردتومان سرمایه در دست مردم است، افزود: چنانچه این سرمایه به خوبی هدایت و مدیریت شود، تا ۱۰ درصد اشتغال و همچنین ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی GDP کشور را بهبود می بخشد.
به گزارش ایرنا،‌ وی تاکید کرد: در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری حوزه های سرمایه پذیر برای علاقمندان سرمایه گذاری عرضه شده است، ضمن آنکه زنجیره تجاری سازی شرکت ها و همچنین صندوق زیست فناوری برای قبول ریسک سرمایه گذاری شرکت ها نیز شکل گرفته است.
وی با اشاره به این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مسوولیت تامین زیرساخت های حوزه دانش بنیان زیست فناوری را عهده دار است، گفت: این حوزه از توانایی لازم برای تحقق شعار دولت به منظور بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال برخوردار است.
قانعی با اشاره به تلاش هرچه بیشتر دولت و ستادهای علم و فناوری در وضع قوانین، مقررات و آیین نامه ها و همچنین تشکیل زنجیره نیروی انسانی به منظور فراهم کردن تسهیلات برای سرمایه گذاری هر چه بیشتر در حوزه زیست فناوری، اظهار امیدواری کرد که در چهار سال آینده بخش اصلی اقتصاد دانش بنیان محقق شود.
چهارمین نمایشگاه زیست فناوری از ۲۷ الی ۲۹ شهریورماه در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
در این نمایشگاه هیات های مختلفی از کشورهای آلمان، ترکیه، گرجستان، هند، عمان، افغانستان، پاکستان، سریلانکا، اتیوپی، سنگال و لبنان حضور دارند.

درج دیدگاه