شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک:

بررسی امور مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران

حسین بابایی

حسین بابایی بیان کرد: با تفویض اختیار به شهرستان آبیک، پاسخگویی به کارگران در امور مشاغل سخت و زیان‌آور در این شهرستان صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، حسین بابایی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید اظهار کرد: تنبلی  و رخوت موجب شده خلاقیت سازمانی در کشور کمرنگ شود. یعنی سال‌های سال است که در موضوعات مختلف و تبلیغات حقوق شهروندی از بنرهای پارچه‌ای، چاپی و تراکت استفاده می‌شود. به نظر می‌آید این موضوع کافی نیست. لذا چاره کار در کاهش فرآیند و زمان رسیدگی به کار ارباب رجوعان در ادارات است.

وی افزود: حقوق شهروندی یعنی اربا‌ب‌رجوع زمانی که وارد محیط کار می‌شود، بداند به دلیل سالم‌سازی و سلامت اداری حقی از وی ضایع نمی‌شود و کلیه پرسنل ادارات در اختیار مراجعه‌کنندگان هستند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک، سرعت، دقت و صحت را از پارامترهای مهم حقوقی شهروندی ذکر کرد و ادامه داد: هیچ یک از این پارامترها نباید فدای دیگری شود بلکه باید در کنار هم باشند.

بابایی مشاغل سخت و زیان‌آور را از دغدغه‌های کارگران شهرستان آبیک دانست و گفت: کارگران مجبور بودند برای تعیین تکلیف در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور فاصله ۵۰ کیلومتری قزوین را طی کنند که پروسه زمان‌بری بود و ممکن بود یک ماه به طول بیانجامد که با این تفویض اختیار که از سوی مدیر کل محترم  محقق شد، این مهم در شهرستان آبیک انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری تامین اجتماعی، شبکه بهداشت- درمان  و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات هفتگی برای هم‌افزایی بیشتر برگزار می‌شود تا از رفت و آمد ارباب‌رجوع به قزوین کاسته شود.

وی تصریح کرد: تلاش شده است نمازخانه مناسبی برای کارکنان و ارباب‌رجوع‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک راه‌اندازی شود تا همه عزیزان مراجعه‌کننده از این فریضه الهی بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک افزود: آسانسور این اداره از نظر فنی دارای مشکل بود که این موضوع رفع مشکل شده که با تایید اداره استاندارد آماده استفاده ارباب‌رجوعان محترم و علی‌الخصوص معلولین خواهد بود.

بابایی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود با حضور یکی از اساتید مجرب، کلاس خلاقیت سازمانی برای مسؤولان ادارات شهرستان آبیک برگزار شود تا بتوانند با خلاقیت مناسب به تحقق اهداف حقوق شهروندی نزدیک‌تر شوند.

درج دیدگاه