جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

برنامه تعاون روستایی ایران برای ذخیره سازی ۴۰ هزار تن میوه شب عید

تعاون آنلاین – مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برنامه این سازمان برای خرید و ذخیره سازی ۴۰هزار تن میوه شب عید با هدف تنظیم بازار شروع شده است.

حسین صفایی چهارشنبه شب در حاشیه آیین معارفه مدیر تعاون روستایی استان خوزستان در سرسرای اجتماعات هتل نیشکر اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ذخیره سازی میوه شب عید با خرید پرتقال مرغوب تامسون شمال انجام می شود و نگرانی از نگهداری و عرضه آن در شب عید ۱۳۹۶ وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هر سال سازمان تعاون روستایی برای ذخیره سازی میوه شب عید برنامه ریزی می کند افزود: امسال با توجه به یخبندان سوم تا ۶ آذر ماه در مناطق غربی مازندران مشکلاتی برای خرید میوه پیش آمد ولی امیدواریم با رسیدن به ذخیره اطمینان بخش میوه شب عید ، مشکلی پیش نیاید.
وی گفت: تاکنون ۱۵هزار تن پرتقال یخ زده به قیمت ۵۵۰تومان برای مصارف صنعتی از باغداران مازندران خریداری شده ضمن آنکه با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران ۱۳۰هزار تن پرتقال درجه ۳ سرمازده به قیمت ۳۵۰تومان خریداری و سپس امحا شده است.

۲ ماموریت اصلی سازمان تعاون روستایی برای استان خوزستان
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران تشکیل شرکت های سهامی زراعی برای ۲ هزار و ۵۰۰هکتار در اراضی زیر پوشش طرح ۵۵۰هزار هکتاری و سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی را دو ماموریت اصلی برای این سازمان بیان کرد.
صفایی افزود: به طور قطع با اجرای کامل طرح کشاورزی ۵۵۰هزار هکتاری که در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه است سهم تولید محصولات کشاورزی خوزستان به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد از این رو باید تشکل های تعاونی و شرکت های سهامی زراعی در این طرح شکل گیرد.
وی استان خوزستان را قطب اصلی و اول کشاورزی ایران بیان کرد و افزود: با این حال این استان از نبود صنایع تبدیلی و فراوری که در زنجیره تولید مزرعه تا سفره نقش آفرینی کند به شدت در مضیقه قرار دارد.
رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی خوزستان را با توجه به وفور تولیدات کشاورزی در آینده اجتناب ناپذیر توصیف کرد و افزود: باید تدبیری اندیشیده شود تا سود نهایی زنجیره غذایی و کشاورزی در سبد درآمد کشاورزان دیده شود.
وی به وجود ۶۰انبار ، سیلو و سردخانه در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این تعداد با توجه به حجم زیاد تولیدات کشاورزی استان که سالانه به ۱۴.۵میلیون تن می رسد کافی نیست.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران روز چهارشنبه در سفر یک روزه به خوزستان ضمن افتتاح سردخانه یکهزار تنی ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی در آئین تکریم و معارفه مدیر جدید تعاون روستایی خوزستان شرکت کرد.

درج دیدگاه