جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران:

برگزاری سی و یکمین کمیسیون بانوان اتاق تعاون

سی و یکمین نشست تخصصی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با حضور نمایندگان اتاق‌های تعاون و مشاور اتاق تعاون ایران در امور زنان با هدف بررسی عملکرد دو ساله و آسیب‌شناسی حوزه زنان در بخش تعاون برگزار شد.

خاطره استادرضایی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با اشاره به مصوبات سه گانه این کمیسیون ابراز کرد: حضور نمایندگان رسمی و معرفی شده اتاق‌های تعاون استان‌ها از مصوبات این نشست بوده است. از سوی دیگر در این جلسه به ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای اتحادیه‌ها نیز پرداخته شد و مقرر شد که جلسات شورای هماهنگی و هم‌افزایی نیز در کنار جلسات کمیسیون‌ها با حضور نیروی فعال اتحادیه‌ها در حوزه زنان و مشاورین بانوان در دستگاه‌ها برگزار شود تا بستر طرح چالش‌ها و مشکلات و نیز بیان توانمندی‌های تعاونگران در حوزه زنان در اتحادیه‌ها فراهم شود.

به گفته استادرضایی عدم حضور نماینده زنان از سوی برخی استان‌ها، حلقه مفقوده‌ای است که سبب می‌شود فعالیت بانوان تعاونگر در آن استان‌ها مشخص نباشد. این عدم حضور خلاهایی را ایجاد کرده است و پیگیری حضور نماینده بانوان تمام استان‌ها در کمیسیون بانوان از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

رئیس کمیسیون بانوان در بخش دیگری از این گفتگو به فعال‌سازی سفرهای استانی بانوان پرداخت و یادآور شد: طرح سفرهای استانی بانوان پیش از این کلید خورده بود و فعال‌سازی دوباره آن با جدول زمان‌بندی مشخص از سوی کمیسیون بانوان و با هماهنگی اتاق تعاون در نشست امروز مصوب شد.

استادرضایی ادامه داد: فعال‌سازی بخش مشاور امور بانوان ریاست اتاق تعاون ایران برای پیگیری مشکلات و چالش‌های نمایندگان استانی که به کمیسیون ارسال می‌شود،‌ از دیگر مصوبات سی و یکمین نشست تخصصی کمیسیون بانوان بود.

تهمینه دانیالی مشاوره رئیس اتاق تعاون ایران در امور زنان در این نشست با اشاره به نقش مهم بانوان اظهار داشت: حضور بانوان در کمیسیون‌ها و جلسات تخصصی حائز اهمیت بوده اما باید میزان تأثیر و نتیجه بخش بودن آن را در استان‌ها بررسی کرد.

وی بیان کرد: ارزیابی عملکرد روسای اتاق‌های تعاون استان‌ها بر اساس حضور موثر نماینده بانوان در کمیسیون بانوان و تاثیرآن بر ارتقاء عملکرد فعالیت‌های بانوان در استان‌ها باید سنجیده شود.

 

درج دیدگاه