پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

بزرگترین دستگاه سورتینگ سیب زمینی کشور در اردبیل راه اندازی می شود

تعاون آنلاین – مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: بزرگترین دستگاه سورتینگ سیب زمینی کشور اواخر هفته آینده در اردبیل راه اندازی می شود.

غلامرضا میرزا حسینی روز چهارشنبه افزود: این دستگاه قادر است روزانه کار شست ‌و شو، ضدعفونی، درجه بندی و بسته‌بندی ۱۰۰ تن محصول سیب زمینی را انجام ‌دهد.
وی بیان کرد: پیشتر به علت نبود این فناوری محصولات تولیدی سیب زمینی اردبیل بدون درجه بندی به صورت غیراستاندارد بسته‌بندی می‌شد که از بازار پسندی مطلوبی برخوردار نبود و اکنون با استفاده این دستگاه می‌توان به طور همزمان سه کار مهم سورتینگ، ضدعفونی و عقیم‌سازی و بسته‌بندی را انجام داد.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این دستگاه روند صادرات سیب زمینی به جمهوری آذربایجان ، منطقه قفقاز و دیگر کشورها تسهیل خواهد شد.
وی از راه اندازی اولین بارانداز صادرات سیب زمینیدر اردبیل خبرداد و گفت: این بارانداز مجهز به انبار سردخانه به ظرفیت ۱۰ هزارتن ، دستگاه سورتینگ، خوابگاه، باسکول و دفتر اداری در روستای کمی‌آباد هفته آینده افتتاح می شود.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به فعال شدن شرکت های تعاون روستایی افزود: در سال‌های گذشته به خاطر قطع بودن سهمیه شرکت‌های تعاونی بیشتر شرکت ها زیانده بودند ولی اکنون به همت دولت تدبیر و امید بالای ۸۰ درصد شرکت‌ها به سوددهی رسیدند و سعی می‌کنیم در روزهای ‌آینده با تکمیل فروشگاه‌ها و راه‌اندازی حداقل پنج مرکز بوجاری برای خودمصرفی کشاورزان در مناطق مختلف استان ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، میرزاحسینی همچنین از راه اندازی ۲ انبار جدید در اصلاندوز مغان و در تکانلو شهرستان گرمی خبرداد و گفت: راه اندازی این ۲ انبار تعاون روستایی در شرف عقد قرارداد می باشد.
وی ادامه داد: تعاونی روستایی استان در دو سال متوالی در خرید گندم و جو در کنار سازمان غله و سازمان جهادکشاورزی رضایت کشاورزان را جلب کرده است .
مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل از ذخیره سازی میوه شب عید خبر داد و گفت: در رابطه با میوه شب عید بخشی از خریدها انجام و ذخیره‌سازی شده و مردم مطمئن باشند میوه های باکیفیت در زمان مقرر به مردم عرضه خواهد شد .

درج دیدگاه