جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رقابت شرکت‌های تعاونی در جشنواره ملی تعاونگران برتر

یازدهمین جشنواره تعاونی برتر
یازدهمین جشنواره تعاونی برتر

درراستای ترویج وتوسعه فرهنگ تعاون و شناسایی ومعرفی کسب وکارهای تعاونی پیشتازوپیشران،سیزدهمین جشنواره ملی تعاونگران برتر در سیزدهم شهریورماه سال جاری با حضور رییس جمهور ومقامات کشوری واستانی در تهران برگزارخواهدشد به گزارش تعاون آنلاین، ثبت نام تعاونگران در این رقابت المپیادی بزرگ از۲۶خردادشروع شده وتا۱۶تیرماه ادامه خواهد داشت. شرایط متقاضیان در جشنواره بر اساس […]

درراستای ترویج وتوسعه فرهنگ تعاون و شناسایی ومعرفی کسب وکارهای تعاونی پیشتازوپیشران،سیزدهمین جشنواره ملی تعاونگران برتر در سیزدهم شهریورماه سال جاری با حضور رییس جمهور ومقامات کشوری واستانی در تهران برگزارخواهدشد
به گزارش تعاون آنلاین، ثبت نام تعاونگران در این رقابت المپیادی بزرگ از۲۶خردادشروع شده وتا۱۶تیرماه ادامه خواهد داشت.
شرایط متقاضیان در جشنواره
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تعاونی هایی می توانند در این جشنواره ملی شرکت کنند که حداقل۳سال سابقه داشته و زیان ده نباشند. رعایت اصول هفتگانه بین المللی تعاون،اجرای صحیح قانون تعاون،قانون کار،قانون تامین اجتماعی وسایرقوانین ومقررات بالادستی ونیز برگزاری به موقع مجامع وارایه صورت‌های مالی از شرایط اولیه ثبت نام در جشنواره ملی تعاونگران برتراست.
رشته ها و گرایش ها
این گزارش حاکی است جشنواره ملی تعاونگران برتر در۲۲گرایش صنایع دستی، فرش دستباف،خدمات،سهامی عام، مرزنشینان،کشاورزی، عشایر،صنعتی،پزشکی،دانش بنیان،حمل ونقل،اعتبار،مسکن،عمرانی،زنان،دهیاری،تامین نیازصنوف خدماتی،تامین نیازصنوف توزیعی،تامین نیازمصرف کنندگان وتامین نیازتولیدکنندگان) برگزارمی‌شودوعلاوه برشرکت های تعاونی،اتحادیه های استانی وسراسری در گرایش های تولیدی،توزیعی وخدماتی نیزمیتوانند در این جشنواره مهم ملی شرکت نمایند.
و اما داوری
نکته قابل توجه آن است که کارگروه های علمی و هیات های داوری در ادارات کل تعاون،کارورفاه اجتماعی۳۱ استان کشور وکارگروه علمی وهیات داوری ملی این جشنواره در معاونت امورتعاون وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی با استناد به سنجه های علمی و شاخص های عمومی وتخصصی مسولیت سنگین گزینش وانتخاب تعاونگران برتر را در دو مرحله استانی و کشوری عهده دار هستند.
بر اساس این گزارش تاکنون قریب به هفت هزارنفرازتعاونگران موفق کشور در جشنواره ملی تعاونگران برتر ثبت نام نموده اند وپیش بینی می‌شود تا۱۶تیرماه که مهلت ثبت نام دراین جشنواره به اتمام میرسد بیش از۱۲هزارشرکت تعاونی برای رقابت در این المپیادملی کسب وکارهای تعاونی اعلام آمادگی نمایند
نکته قابل تامل در جشنواره امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است این است که کیفیت ومطلوبیت محصولات وخدمات شرکت های تعاونی ومیزان پاسخگویی آنان به مشتریان ازجمله شرایط ضروری ولازم برای گزینش وانتخاب کسب وکارهای تعاونی در مراحل استانی وکشوری جشنواره ملی تعاونگران برتر است.
در راستای صیانت از محیط زیست وبه منظور توجه به اصول جهانی توسعه پایدار،انتخاب و معرفی تعاونی های سبز(کسب وکارهای تعاونی دوستدارمحیط زیست)به عنوان یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره خواهدبود
سفیر تعاون کیست؟
منتخبین جشنواره ملی تعاونگران برتر علاوه بر دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهور،در تور ترویجی وآموزشی بین المللی تعاون وکارآفرینی شرکت خواهند نمود وبه عنوان سفیران و مروجان تعاون،”کارت سفیرتعاون”دریافت می‌نمایند.
تعاونگرانی که”کارت سفیرتعاون”رادریافت نمایند برای ملاقات با وزرا،استانداران و کلیه مقامات کشوری واستانی ومحلی از اولویت ویژه برخوردار بوده و خارج از نوبت با این مقامات و مسئولان ملاقات نموده و مسایل ومشکلات تعاونگران را در این ملاقات ها پیگیری خواهند نمود.
دارندگان”کارت سفیرتعاون”به عنوان مروجان فرهنگ تعاون در رسانه های دیداری،شنیداری و نوشتاری نقش آفرینی نموده ودر دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی و در مدارس وآموزشگاه های کشور،نوجوانان وجوانان را برفرهنگ والای تعاونگری وایجادوتوسعه کسب وکارهای تعاونی آشناخواهند نمود.
موضوع قابل توجه دیگرآن است که منتخبین جشنواره ملی تعاونگران برتر در مراحل استانی وکشوری برای دریافت تسهیلات وام از بانک توسعه تعاون وصندوق کارآفرینی در اولویت ویژه خواهندبود و از حمایت های خاص صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز برخوردار خواهندشد.
استفاده از ظرفیت های گسترده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای معرفی شرکت های تعاونی برتر استانی وکشوری از طریق شبکه تلویزیونی ایران کالا وسایرشبکه های تلویزیونی و رادیویی انجام خواهدشد.
تعاونگران واجدشرایط برای ثبت نام دراین جشنواره به سایت Www.taavonibartar.ir مراجعه نمایند.

درج دیدگاه