جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بزرگترین رویداد جهانی تعاون در ایران برگزار می‌شود

مدارس تعاونی بستر مناسب فرهنگ سازی برای اشتغال پایدار

سیزدهمین نشست اتحادیه جهانی تعاون (ICA) در بخش آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران پنجم تا نهم آذرماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می شود.

سیزدهمین نشست اتحادیه جهانی تعاون (ICA) در بخش آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران پنجم تا نهم آذرماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، سیزدهمین اجلاس اتحادیه بین المللی تعاون با شرکت بیش از ۲۵۰ نفر از ۲۵ کشور جهان و از پنجم لغایت نهم آذرماه با شعار “اقتصاد مقاومت‌تر و پایدارتر با تعاون”  در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

این اجلاس با همکاری اتاق تعاون ایران برگزار خواهد شد و تعاونی راه رشد میزبان برگزاری اجلاس دو کمیته زنان و جوانان اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) خواهد بود.

اتحادیه بین المللی تعاون از کشورهای آسیا و اقیانوسیه تشکیل شده و اهداف آن پرداختن به حقوق تعاونی ها در تدوین آیین نامه های مشخص و مواجه با بحرانهای زیست محیطی است.

آناهیتا اصلاح پذیر مدیرعامل تعاونی راه رشد  برگزارکننده کمیته‌های اصلی این نشست درباره جزئیات برگزاری این اجلاس، گفت: این رویداد بین المللی برای اولین بار در ایران پس از انقلاب اسلامی برگزار می شود و از این جهت حایز اهمیت است. نشست اتحادیه جهانی تعاون از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که کمیته کشاورزی، کمیته جنگلداری، کمیته توسعه منابع انسانی، کمیته تحقیقات و کمیته دانشگاهی از جمله این کمیته‌ها به شمار می‌روند.

به گفته وی، در این اجلاس ۲۵۰ نفر از ۲۵ کشور دنیا شرکت خواهند کرد و از مقامات ارشد نظام و مسئولان عالیرتبه در آن حضور خواهند یافت. او همچنین مبلغ ورودی برای هر تعاونی داخلی را ۱۰۰ دلار  و برای مهمانان خارجی ۲۵۰ دلار ذکر کرد و گفت: وزارت تعاون ۳۵ درصد و اتاق تعاون ایران ۱۵ درصد هزینه شرکتهای تعاونی زنان را متقبل شده‌اند.

وی درباره فعالیت تعاونی راه رشد گفت: تعاونی راه رشد عضو اتحادیه جهانی تعاون (ICA) و عضو کمیته زنان در ایران است و عضویت کمیته پژوهش و زنان اتحادیه را هم دارد. وی افزود: اتفاقی که امسال افتاده، اتحادیه ICA دو کمیته زنان و جوانان را هم تاسیس کرده و به کمیته‌های موجود اضافه کرده است که این امر اهمیت بسزایی دارد چرا که تا زنان و جوانان درگیر تعاونی نشوند فرهنگ تعاون آنطور که باید اشاعه پیدا نمی کند.

اصلاح پذیر گفت: زنان به واسطه حضور در اجتماع و فعالیتهای مشارکتی و جوانان به دلیل آن که پرچمدار آینده هستند، باید در تعاون حضور یابند.

او افزود: این تعاونی به عنوان یک تعاونی آموزشی در دو کمیته زنان و جوانان فعالیت‌های خوبی داشته و از این حیث به عنوان مجری برگزاری نشست کمیته زنان و جوانان ICA در ایران انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این تعاونی چهار تعاونی زیرمجموعه دارد و نگاهش این است که به شکل یک هلدینگ تعاونی فعالیت کند.این چهار تعاونی شامل تعاونی IT، تعاونی خدمات غذایی، تعاونی پژوهشی برگ نو و یک تعاونی اعتباری در دست اقدام است.

 

درج دیدگاه