چهارشنبه, فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

امسال هیچ بنگاه اقتصادی در زنجان تعطیل نشده است/ ۳ هزار و ۱۴۶ نفر بیمه بیکاری گرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: امسال علاوه بر آنکه هیچ بنگاه اقتصادی در این استان تعطیل نشده، تا حد امکان برای فعال نگاه داشتن واحدهای تولیدی مشکل دار نیز کمک شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: امسال علاوه بر آنکه هیچ بنگاه اقتصادی در این استان تعطیل نشده، تا حد امکان برای فعال نگاه داشتن واحدهای تولیدی مشکل دار نیز کمک شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد رضا یوسفی افزود: در برنامه ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال جاری در حمایت از افراد تحت پوشش بیمه بیکاری ابلاغ کرده بود، این تعداد به سه هزار و ۷۰۰ نفر می رسید.

وی یادآورشد: این رقم به هر میزان که کاهش پیدا کند، به همان مقدار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حمایت از کار و اشتغال موجود موفق عمل کرده است.

یوسفی اظهار کرد: امسال به جای آنکه سه هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند، با اقدامات حمایتی انجام شده، سه هزار و ۱۴۶ نفر از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شدند و زنجان در نیمه نخست سال رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طی سال جاری ۶۱۲ کارگر که در واحدهای تولیدی مشکل دار فعالیت می کردند و هر لحظه امکان داشت شغل خود را از دست بدهند، شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند. ۷۷ بنگاه اقتصادی مشکل دار شناسایی و حمایت و به حفظ اشتغال ۱۱ بنگاه دیگر هم کمک شد.

یوسفی ادامه داد: امروز با افتخار می توان اعلام کرد که در سال جاری هیچ بنگاه تولیدی در این استان تعطیل نشد و اگر واحد تولیدی تعطیل است، این موضوع مربوط به گذشته می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در مجموع ۲۰۳ نفر از مقرری بگیران با دریافت آموزش های فنی و حرفه ای و تسهیلات بانکی بار دیگر به چرخه کار و فعالیت اقتصادی بازگشتند.

وی اضافه کرد: ۱۲۳۴ نفر از مقرری بگیران برای دریافت آموزش های فنی و حرفه ای به این سازمان و ۲ نفر به نهضت سواد آموزی معرفی شدند.

یوسفی تاکید کرد: در مجموع از محل منابع مربوط به حمایت های بیمه بیکاری موفق به صرفه جویی بیش از ۶۵ میلیارد ریال در صندوق بیمه بیکاری در استان شدیم.

درج دیدگاه