جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تحقق شعار سال با حمایت از بخش تعاون

تحقق شعار سال با حمایت از بخش تعاون

با نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی، بزرگان بخش تعاون، حمایت از این بخش را برای تحقق شعار سال ضروری دانسته و تعاون را خاستگاه تحقق شعار امسال معرفی کردند.

با نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی، بزرگان بخش تعاون، حمایت از این بخش را برای تحقق شعار سال ضروری دانسته و تعاون را خاستگاه تحقق شعار امسال معرفی کردند.

به گزارش تعاون آنلاین، احمد هاشمی عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی بار و مسافر، بخش تعاون را خاستگاه تحقق شعار امسال عنوان کرد و گفت: از آنجاییکه بخش تعاون، بخش مردمی اقتصاد است، به جرئت می توان گفت یکی از معدود بخش هایی است که می توان تحقق شعار امسال را مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: البته این بدان معنی نیست که هر کالای ایرانی با هر کیفیتی مورد استفاده قرار بگیرد بلکه تولیدکنندگان باید به دنبال کیفی سازی محصولات خود باشند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان با بهینه کردن تولید و ارائه محصول با قیمت مناسب می توانند تحقق شعار امسال را تسهیل کنند.

سال ۹۷ سال تعاون

محمد جلیلیان عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان نیز به حضور بخش تعاون در تمام بخش های اقتصاد اشاره کرد و گفت: با حمایت مناسب، بخش تعاون می تواند بار تولید، توزیع و زنجیره مصرف را به طور هماهنگ با خدمات قابل قبولی انجام دهد.

وی بیان داشت: بخش تعاون همیشه به دنبال آن بود که در ایجاد کار و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی نقش داشته باشد.

جلیلیان تصریح کرد: باید در نظر داشت استفاده از کالای خارجی به دلایلی صورت می گیرد که می توان به احساس داشتن کیفیت بهتر و اینکه کالای داخلی از پشتوانه و خدمات خوبی بهره مند نیست، اشاره کرد و این در حالی است که بخش تعاون در بسیاری از بخش ها حرف اول را می زند. عضو هیات رئیسه اتاق تعاون تصریح کرد: امسال وظیفه ما در بخش تعاون وظیفه ای پررنگ تر بوده و می توان اعلام کرد که امسال سال تعاون خواهد بود.

زیرساخت تحقق شعار سال در تعاون وجود دارد

عبداله بهرامی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی، متناسب با بخش تعاون است، بیان داشت: در بخش تعاون امکانات برای تحقق شعار سال در زیرساخت های بخش تعاون موجود است.

وی ادامه می دهد: با حمایت از بخش تعاون می توان با توجه به ظرفیت های بخش تعاون شعار امسال را عملیاتی کنیم.

بهرامی افزود: در بخش فرش و صنایع دستی می توان کارهای ارزنده ای انجام داد و با محور قرار دادن صادرات و حمایت از بافنده ها به لحاظ مسائلی نظیر بیمه بافنده ها و تامین نقدیگی گام های موثری در حمایت از کالای ایرانی برداشت.

شعار سال محقق می شود به شرط آنکه…

فاضل همامی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فولاد و معدن کشور، با اشاره به موثر بودن نقش بخش تعاون در تحقق شعار سال معتقد است، بخش تعاون می تواند عامل مهمی در تحقق شعار امسال باشد به شرط آنکه ابزارهای حمایت هم تعریف شود.

وی تشریح کرد: این بدان معنی است که رسیدن به تولید بهتر و با کیفیت نیاز به حمایت ها، معافیت ها و تشویق بخش تولید دارد و اگر این حمایت صورت نگیرد، شعار امسال نیز فضایی برای تحقق نخواهد یافت.

 

درج دیدگاه